כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

מדוע הורה האדמו"ר לקרוא לתינוקת 'ברכה זיסל'?

ברחמסטריווקא נולדה בת לחתנו של האדמו"ר, והוא התייעץ עם חמיו כיצד לקרוא לה • באיזה אופן רמז האדמו"ר לתשובה? • ומדוע נבחר לבסוף השם 'ברכה זיסל'?

תינוקת. אילוסטרציה
תינוקת. אילוסטרציה

שמחה בבית רחמסטריווקא: לאדמו"ר נולדה נכדה, בת ראשונה לחתנו הרב יעקב יצחק בידרמן, בן הרה"צ רבי נחמן בידרמן מלעלוב.

בשונה מכל שמחה בהולדת בת, בה נוהגים לערוך רק 'קידושא רבה' בבית המדרש בשבת לאחר התפילה, קיימו ברחמסטריווקא לכבוד השמחה גם סעודת שבת רחבה לכל החסידים בראשות האדמו"ר. הסעודה נמשכה עד חצי שעה לפני מנחה, ובסיומה עבר כל הקהל לפני האדמו"ר כדי לאחל לו מזל טוב.

בהפסקה שהתקיימה לאחר קריאת התורה ולפני תפילת מוסף, סיפר אבי הבת, הרב בידרמן, את הרקע לשם שנתן לתינוקת, 'ברכה זיסל'. לדבריו, לאחר שנולדה בתו למזל טוב, נכנס אל חמיו האדמו"ר ושאל אותו אודות השם המתאים לתינוקת. את השם הראשון במשפחה, נהוג כידוע לתת מצד האמא. האדמו"ר לא הגיב במישרין לשאלה, אך החל לספר לחתנו, עובדות וסיפורים מאלפים אודות אמו של חמיו הגה"צ רבי משה ניישלאס זצ"ל, הרבנית זיסל ע"ה, שהייתה אשה צדקנית ומיוחדת באישיותה. החתן לא קיבל תשובה ברורה, האם זהו השם שחמיו האדמו"ר מבקש לתת לנכדתו, אולם די היה בסיפורים ששמע, כדי להחליט כי השם 'זיסל' הוא הראוי לבתו.

כאשר הלכה וקרבה השבת, פגש הרב בידרמן שוב בחמיו האדמו"ר, ששאל אותו: נו, כבר יש לך שם עבור בתך? "הרבי נטע בי חשק לקרוא לבתי 'זיסל'", החזיר החתן. פני האדמו"ר אורו, אולם הוא לא הסתפק בכך ואמר לחתנו: "ראוי שתוסיף לה גם את השם 'ברכה', שכן יש לי עניין מיוחד בנתינת שני שמות". החתן ניסה להבין האם הייתה לחמיו סבתא נוספת בשם זה, אולם האדמו"ר הסביר כי השם 'ברכה' הוא כדי שתשרה הברכה בבית, לרגל הולדת התינוקת הראשונה. החתן סבר וקיבל, וכך זכתה הילדה לשני השמות.

החסידים ששמעו את דברי הרב בידרמן, סיפרו לו כי האדמו"ר נוהג תמיד לייעץ לחסידיו לקרוא לבתם שם, שמכיל את האות ה'. (כמו שרה, גיטה, ברכה וכיוצא בזה). "בנוגע לשם 'ברכה'", הוסיפו מקורבי האדמו"ר שכבר מכירים את שיחו ושיגו של רבם, "האדמו"ר טוען כי ניתן להוסיף שם זה, לכל שם מקורי שחפץ האב לתת לבנו על שם דמות כלשהי. 'ברכה' היא רק תוספת חיובית בכל מקרה, ואינה גורעת מאומה מכוונת האב, קובע האדמו"ר".
רחמסטריווקא ברכה בידרמן תינוקת סעודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד