י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הטייח של 'החורבה' נפל ונפצע • תובע 2.5 מיליון שקל

טייח שהועסק בשיפוץ 'החורבה', קיבל סולם רעוע, נפל ונפגע בידיו • שנתיים וחצי חלפו - והוא עדיין זקוק לטיפול • כעת הוא תובע מהעירייה 2.5 מיליון שקל

'החורבה'. צילום ארכיון
'החורבה'. צילום ארכיון

א', טייח ממזרח ירושלים, תובע בבית המשפט השלום בהרצליה את עיריית ירושלים וחברת קבלן ב- 2.5 מיליון שקל, לאחר שנפצע קשה כשהחליק מסולם גבוה בעת שיפוץ תקרת בית כנסת 'החורבה' בעיר העתיקה.

א', בן 25, הועסק על-ידי חברה קבלנית במסגרת עבודות השיפוץ בבית הכנסת.

על פי כתב התביעה, לא' סופק סולם רעוע ולא תקין בגובה של שני מטרים. הוא טיפס עליו עד שהגיע לחלון הרצוי והחל בעבודתו, אך בעודו על הסולם, איבד את שיווי משקלו. כתוצאה מכך, רגלו של א' נתקעה בסולם, והוא נפל ונחבט בעוצמה רבה על הרצפה.

מעוצמת המכה, נחבל א' קשות בזרועו וברגלו - וידו נשברה. עוד באותו היום, משניגש לקופת-החולים, הוא הופנה בדחיפות לחדר המיון בבית-החולים 'הדסה' לצורך בדיקה וביצוע צילומי רנטגן. בהמשך, נותח בבית-החולים ובוצע אצלו שחזור שבר, בין היתר באמצעות שימוש בשתל העצם.

מאותו יום ואילך נאלץ א' להגיע לקופת החולים לביקורות חוזרות ונשנות, אך מצבו לא השתפר, ואף הסתבך. בבדיקת אורתופד לאחר סדרות ארוכות של טיפולים התברר שהשבר לא התאחה כיאות.

עו"ד נתנאל בירן, המייצג את א', הגיש בשמו תביעה נגד החברה הקבלנית ונגד העירייה, בטענה כי היא זו שאחראית על בתי הכנסת בתחום שיפוטה. לדבריו, חסרו במקום אמצעי הבטיחות המינימאליים, ובהעסקתו של הטייח הופרו מספר רב של תקנות בטיחות בעבודה ותקנות תעסוקה בישראל.

כתוצאה מהתאונה סבל הטייח משבר קשה בידו, שממנו הוא מתקשה להחלים עד היום.

לדברי עורך הדין, למרות שהתאונה קרתה כבר לפני שנתיים וחצי, הטייח עדיין לא חזר לאיתנו, והעיסוק במקצועו, הדורש מאמצים פיזיים, מיומנויות וזריזות רבים, נמנע ממנו.

טרם הוגש כתב הגנה.
החורבה שבר טייח פיצויים עיריית ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד