ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

אריה דרעי תוקף: "נתניהו אשם בהחרמה" • טור אישי

מנהיג ש"ס, אריה דרעי מתייחס לראשונה לאי-שיתופה של תנועת ש"ס בממשלת נתניהו • "החרמה של ציבור אסור שיהיה לה מקום בישראל, היום מחרימים חרדים, מחר יחרימו ערבים"

אריה דרעי. צילום: פלאש90
אריה דרעי. צילום: פלאש90

סייג לחכמה שתיקה אמרו חכמינו, אולם יש שעה שבה אני חש כי עלי לשמש פה למאות האלפים ששלחו אותנו לכנסת, עלי לומר בקול את שהם חשים, חובתי אליהם קודמת לטובתי האישית.

אינני מדבר על פוליטיקה, אלא על ערכים, חזרתי לחיים הציבורים מתוך מטרה לאחד, האמנתי תמיד ואני מאמין גם היום, כי באחדות אפשר להשיג כל מטרה בלי לפגוע באיש.

אני מאמין, כי עלי להיחלץ חושים למען ישראל השנייה 'לדאוג לאלה שאין להם' מטבע לשון שלמרבה הצער, ככל שהשימוש בו הולך ונפוץ, כך פוחתת המחויבות אליו.

לצערי, מי שמייצגים היום את 'הפוליטיקה החדשה׳ אינם שותפים לעמדות הללו, להיפך, אנחנו עדים למצב אבסורדי בו ניתן להחרים ציבור שלם, מצב בו תנועות פוליטיות חוקיות במדינת ישראל יכולות להצהיר בריש גלי כי שני מיליון אזרחים במדינת ישראל מוחרמים מבחינתם, סתם כי כך דורש מאזן הנוחות שלהם.

החרמה של ציבור אסור שיהיה לה מקום בישראל, אסור לתת לה יד, היום מחרימים חרדים, מחר יחרימו ערבים, מתנחלים, עולי חבר המדינות וכן על זה הדרך, כך אומרת 'הפוליטיקה החדשה'.

לנגד עיננו מכוננת ממשלה בורגנית, אשר מורכבת לראשונה כל כולה מבני המעמד העליון, ממשלה אשר מבין ראשיה אין מי שיודעים מצוקה מה היא, ואם לא די בכך, הם גם אלה שאמורים לחתוך בבשר החי, לבצע את הקיצוצים הקשים המתוכננים, שהנפגעים המידיים שלהם הם השכבות החלשות, הם לצערי אלו שיקבעו את סדרי העדיפויות.

לראש הממשלה אני אומר, לא תוכל לרחוץ בנקיון כפיך, אמרת פעם ובשעה גורלית לא פחות, שאתה בן של היסטוריון וככזה אתה רואה דברים אחרת, אין לי ספק שההיסטוריה תשפוט ובחומרה את מי שנתן ידו למצב הזה, נכון, תירוצים ישנם למכביר, אילצו אותך אמרת, אפילו טרחת לגנות, אבל אלו תירוצים שאינם שורדים את מבחנה המחמיר של ההיסטוריה. במבחן התוצאה, שני מיליון איש, כולם אזרחי ישראל השנייה, ישראל של השכבות החלשות, ישראל של אלה שלא מתחילים את החודש וגם של אלה שלא גומרים את החודש, כולם יוותרו ללא ייצוג בממשלה המתוכננת, כל אלה רואים איך אתה, ראש הממשלה שלהם, נותן ידך להחרמתם. מנהיג אחראי והגון צריך לומר בקול צלול, לא אתן ידי להחרמות ויהי מה, לא אתן ידי לפסילה מראש של ציבורים במדינת ישראל, האשמה הבלעדית רובצת ותרבוץ לפתחך לא תוכל לחמוק מאחריות".
אריה דרעי ש''ס נתניהו פייסבוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד