י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

מתווה השוויון בנטל המוסכם: סנקציות כלכליות חריפות

בחורי ישיבה שלא יתייצבו לשירות צבאי יאבדו מענקים, קצבאות, וייאסר עליהם לצאת מהארץ • ב-12:00 יחדשו כל הצוותים את המשא ומתן בדרך לחתימה על הסכם קואליציוני

צילום אילוסטרציה: פלאש90
צילום אילוסטרציה: פלאש90

לאחר לילה ארוך של משא ומתן בדרך להסכם קואליציוני, בארבע לפנות בוקר עשו הצוותים הפסקה בדיונים. היום בשעה 12:00 בצהריים יחדשו כל הצוותים את המגעים, כשגם נתניהו, לפיד, בנט וליברמן צפויים להיפגש פעם נוספת במהלך יום.

אמש, בעקבות הפגישה בין ראש הממשלה,יו"ר יש עתיד, יו"ר הבית היהודי ואביגדור ליברמן, כמו גם בעקבות הפגישות של הצוותים, נרשמה התקדמות בשיחות, אך עדיין לא נסגרו כל ההסכמות שיאפשרו חתימה על הסכם קואליציוני.

לצד הדיונים האינטנסיביים על המחלוקת סביב חלוקת התיקים ומספר השרים שיכהנו בממשלה, צוותי המו"מ של הליכוד-ביתנו, יש עתיד והבית היהודי עסקו בימים האחרונים גם במתווה השוויון בנטל.

בעוד שחלק מפרטי המתווה המוסכם כבר היו ידועים, 'מעריב' מדווח על הסנקציות שיוטלו על תלמידי הישיבות שיבחרו לפעול בניגוד לחוק ולא יתייצבו לשירות צבאי או אזרחי.

לפי 'מעריב', חבילת הסנקציות עליה הוחלט זהה כמעט לחלוטין למסקנות 'ועדת פלסנר' להן התנגדו בנימין נתניהו והמפלגות החרדיות.

נכון לעכשיו נראה שהסנקציות הפליליות נגד המתחמקים משירות לא ייכללו במתווה הסופי, אולם הסנקציות הכלכליות צפויות להיות מחמירות במיוחד: בין היתר הן אמורות לכלול איסור יציאה מהארץ, שלילת נקודות הזיכוי במס הכנסה והקצבאות, מענקים ופטורים מתשלום, למעט קצבאות בסיס הניתנות על ידי הביטוח הלאומי, המתחייבות על פי החוק ולהן זכאי כל אחד.

הסנקציות כוללות גם את ביטול מעמד האברך בביטוח הלאומי.

מי שעוד יספגו נזקים כלכליים הן הישיבות. כאשר ישיבות שיתברר כי הן מעודדות התחמקות משירות צבאי או אזרחי, ייאלצו להתמודד עם פגיעה משמעותית בתקציביהן.

נכון לאמש, הוויכוח המרכזי בין צוותי המו"מ של הליכוד-ביתנו ויש עתיד מתמקד סביב השאלה איזו מפלגה תקבל את תיק החינוך. מאחורי ההתעקשות של הליכוד על התיק עומדות דווקא המפלגות החרדיות, המפעילות לחצים על נתניהו להתעקש להשאיר התיק בידי גדעון סער, משום שהמשרד חולש על חלקים משמעותיים מתקציבי הישיבות החרדיות.
נתניהו לפיד בנט ליברמן מו''מ קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד