י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מנהיג הקהילה נמלט לחו"ל: עו"ד יעקב ויינרוט משכנע אותו לשוב לחקירה

המשטרה חושדת במנהיג קהילה גדולה, בן למעלה מ-70, כי תקף נשים ונערות שהגיעו לחדרו • שוהה בימים אלו בארצות-הברית, לאחר שברח בעקבות חקירה משטרתית שנפתחה נגדו • הפרשה כולה נחשפה כשאחד החסידים הציץ בחלון ביתו של מנהיג הקהילה • 'גלי צה"ל' פרסם הבוקר עדויות

צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי
צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי



עדויות חדשות נחשפו היום (ב) ב'גלי צה"ל' על מעשיו לכאורה של מנהיג קהילה בחסידות ברסלב, החשוד כי תקף נשים ונערות בקהילתו.

מנהיג הקהילה - המקורב לחברי כנסת, שרים וקצינים - שוהה בימים אלו בארצות-הברית, לאחר שברח בעקבות חקירה משטרתית שנפתחה נגדו.

לפי הדיווח של העיתונאית הדס שטייף, עורך דינו, ד"ר יעקב ויינרוט נסע לפגוש אותו במקום שהותו בחו"ל כדי לשכנעו לשוב לישראל.

מנהיג הקהילה, בן למעלה מ-70, המככב רבות בכותרות ומקורב לקציני משטרה בכירים, חברי כנסת ושרים, הוא האיש שהמשטרה מבקשת לחקור בגין חשדות לכאורה לתקיפות של נשים ונערות בקהילתו.

לידי 'גלי צה"ל' הגיעו עדויות על מעשים חמורים לכאורה שביצע מנהיג הקהילה בנשים ובנערות, בהן עדותו של אחד מחסידיו, אב לשתי נערות, שמתאר את שעשה הרב, לכאורה, בבנותיו. "הבת שלי, בת 15 אז, באה וסיפרה לי אחרי שבוע שזה קרה. היא היתה הולכת לשם בלילות להתחזק, החדר של הרב היה חשוך...", סיפר.

העדויות עוררו אצל אחותה הגדולה של הנערה זכרונות דומים מלפני שלוש שנים, אז היתה בת 17 והגיעה לרב. כך נודע לאב שככל הנראה, על פי החשד, גם בתו הגדולה נפלה קורבן למעשים דומים.

הפרשה כולה נחשפה כשאחד החסידים הציץ בחלון ביתו של מנהיג הקהילה - שמרכז קהילתו בירושלים - שם נהג לקבל את הנשים, לכאורה. את מה שראה - סיפר לחסידים. החסיד שהעיד על המעשים ספג איומים מחסידים אחרים שטענו כי הוא משקר, והטיפול בפרשה הגיע למשטרה.

כשהחלה חקירת מעשי האלימות, התגלו גם החשדות הכבדים נגד מנהיג הקהילה - והחקירה הועברה לידי היחידה הארצית לחקירת פשעים חמורים, היאחב"ל.

לפי גלי צה"ל, עדויות מעלות חשד, כי נשים נשואות נכנסו לחדרו של מנהיג הקהילה, ובעוד הבעל ממתין בחוץ - ביצע בהן את זממו, כשהוא מנמק את מעשיו כי מדובר ב"רוח הקודש".

בימים אלה נמצא מנהיג הקהילה, כאמור, בארצות הברית, לאחר שברח בעקבות החקירה. עורך דינו, יעקב ויינרוט, נסע לפגוש אותו בנסיון להכינו לעדות במשטרה - והוא צפוי לחזור כבר השבוע.

"הנזקים שהוא עושה לאנשים ונשים הם משהו שאסור שיימשך"

העיתונאי חנוך דאום פרסם הבוקר בדף הפייסבוק שלו:

"בגל״ץ מדווחים הבוקר על רב מירושלים שהטריד נשים וברח מהארץ, כי גילה שיש נגדו חקירה.

אני מכיר את המקרה מקרוב, ואף נתתי עדות במשטרה ובה סיפרתי את שסיפרה לי אישה אמיצה על מה שעשה לה אותו רב. את הפרטים לא אספר לעולם.

אותה אישה גם התלוננה בעצמה ואחריה באו עוד. תסלח לי חזקת החפות, אבל שמעתי את האישה. את הפחד בקולה. את העלבון. היא מדברת אמת צרופה.

באופן אישי, היה לה רק מה להפסיד מהגשת תלונה, אבל היא גילתה תעוזה ועשתה זאת.

עכשיו אמרו בחדשות שעו״ד וינרוט המייצג את הרב, אם אפשר לכנותו בתואר הזה, נסע לשכנע את לקוחו שברח לחו״ל לבוא ארצה לחקירה.

אינני מבין כלום בנושא, אבל מיהו אותו ״רב״ קצת הבנתי ואני מקווה שאחרי שיכשל שלב השכנועים, והוא יכשל, יגיע שלב ההסגרה. הרב הזה מחזיק קהילה בתנאים שהם הכי קרובים שאני מכיר לכת. הנזקים שהוא עושה לאנשים ונשים הם משהו שאסור שיימשך.

אסור."
ברסלב חקירה משטרה תקיפה נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 54 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד