ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
מאות סוכנים עשרות מטרות

בסכום עתק: שכירי חרב הסתננו לקייב במטרה להרוג את נשיא אוקראינה

יותר מ-400 שכירי חרב רוסים פועלים בקייב תחת הוראות ישירות מהקרמלין להתנקש בחייו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי | לפי הדיווח, המתנקשים משתייכים ל"קבוצת וגנר", מיליציה פרטית של שכירי חרב הפועלים בשורת מוקדי סכסוך בעולם תחת הנהגתו של אוליגרך רוסי ידוע

בסכום עתק: שכירי חרב הסתננו לקייב במטרה להרוג את נשיא אוקראינה
צבא אוקראינה צילום: צבא אוקראינה

קבוצת וגנר, מיליציה פרטית המנוהלת על ידי אחד מבעלי בריתו הקרובים ביותר של הנשיא פוטין ופועלת כשלוחת זרוע של המדינה, טסה עם שכירי חרב מאפריקה לפני חמישה שבועות עם משימה "לערוף את ראשו של נשיא אוקראינה זלנסקי" בתמורה לבונוס כספי נאה. כך מדווח הטיימס הלונדוני.

מידע על משימתם הגיע לממשלת אוקראינה בשבת בבוקר ושעות אחר כך קייב הכריזה על עוצר קשוח של 36 שעות כדי למצוא את הכוח ועצרה כמה חבלנים רוסים, המשטרה האוקריאנית הזהירה אזרחים כי "יראו אותם כסוכני הקרמלין ויסתכנו בירי לעברם אם הם יצאו החוצה".

למיליציה הפרטית המכונה "קבוצת וגנר" יש לכאורה הוראה מוולדימיר פוטין להוציא את זלנסקי - ו-23 אישים ממשלתיים נוספים להורג, כדי לאפשר למוסקבה להשתלט על שכנתה ממזרח אירופה.

לפי ה"טיימס", הצבא להשכרה, המנוהל על ידי האוליגרך יבגני פריגוז'ין - בן ברית קרוב של נשיא רוסיה המכונה לעתים קרובות "השף של פוטין" - הוטס לפני חמישה שבועות והוצע לו סכום עתק עבור המשימה.

אומרים שהפעילים המאומנים ממתינים לאור ירוק מהקרמלין לרצוח, כאשר ברשימה שלהם נכלל גם ראש ממשלת אוקראינה, כל הקבינט, ראש עיריית קייב ויטלי קליצ'קו ואחיו ולדימיר - שניהם אלופי אגרוף שהפכו דמויות בחזית המלחמה.

עם זאת, התוכניות כנראה השתנו לאחר שהגיעו לדרגים הגבוהים של ממשלת אוקראינה בשבת בבוקר. מקור בעל ידע על פעילות קבוצת וגנר אמר ל"טיימס" כי בין 2,000 ל-4,000 שכירי חרב הגיעו לאוקראינה בינואר, אך עם משימות שונות.

חלקם נשלחו לאזורים שבשליטת המורדים דונייצק ולוהנסק במזרח המדינה - בעוד 400 הופקדו על חיסול זלנסקי בקייב. על פי הדיווחים, הקבוצה עוקבת אחר זלסנקי ועמיתיו באמצעות הטלפונים הניידים שלהם, הם יודעים היכן הם נמצאים בכל עת. מקור אחר טען שלרוצחים השכירים נאמר "להפעיל את הבלמים" בזמן שפוטין מקיים הבוקר 'שיחות שלום' עם זלנסקי.

אבל לכאורה, הודיעו להם שלמנהיג הרוסי אין רצון להגיע להסדר, והפגישה בגבול בלארוס היא רק בשביל הנראות. נראה שהחדשות על תוכניות ההתנקשות שלהם לא הפתיעו את זלנסקי, שאמר שהוא "מטרה מספר אחת" ואמר להם שכוחות מיוחדים רוסיים מנסים "לצוד" אותו.

מקורות אמרו ל"טיימס" כי המיליציה עודכנה על תוכניותיו של פוטין על אוקראינה בדצמבר, הרבה לפני שהצבא הרוסי ידע על כך. פוטין פעל כך כי חשש שחיילים וגנרלים יתנגדו לתוכניות הפלישה, וכמה מהם הוצאו להורג בשל כך.

ולדימיר זלנסקי רשימות חיסול שכיר חרב ולדמיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד