כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מלחמת גרסאות

חשש עולמי מפני אסון אקולוגי: לחימה בתחנה הגרעינית באוקראינה

משרד ההגנה הרוסי הודיע כי כבשו את התחנה הגרעינית, ואת הערים ברדיאנסק ואנרהודר| באוקראינה מכחישים את הדיווח | רק בשבוע שעבר כוחות רוסיים השיגו שליטה על האתר של תחנת הכוח הגרעינית לשעבר בצ'רנוביל

חשש עולמי מפני אסון אקולוגי: לחימה בתחנה הגרעינית באוקראינה
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

משרד ההגנה הרוסי הודיע כי כוחות רוסיים כבשו את התחנה הגרעינית זפוריז'יה, שנחשבת לגדולה באירופה ואת הערים ברדיאנסק ואנרהודאר, שבדרום מזרח המדינה.

חברת הגרעין הממשלתית של אוקראינה הכחישה מצידה את דיווחי הרוסים על ההשתלטות על תחנת הכוח הגרעינית.

התחנה בזפוריז'יה אחראית על 20% מהחשמל לאוקראינה.

יש לציין שרק בשבוע שעבר כוחות רוסים השיגו שליטה על האתר של תחנת הכוח הגרעינית לשעבר בצ'רנוביל הנמצאת במרחק 130 ק"מ מצפון לבירה קייב עובדה שעוררה דאגה עולמית עמוקה מאסון נוסף כשהחשש הגדול של העולם הוא דליפה נוספת מהכור, המכונה "האזור המזוהם ביותר בעולם", דבר שגרם למשרד החוץ האוקראיני לשחרר את ההודעה כי המתקפה הרוסית אכן "עלולה לגרום לאסון אקולוגי", בהודעת המשרד נכתב כי אסון כמו צ'רנוביל "יכול לקרות שוב ב-2022".

גם במשרדי ממשלה נוספים בקייב התייחסו לסכנה בלחימה באתרים הגרעינים, אנטון הרשנקו יועץ במשרד הפנים האוקראיני, הזהיר כי התקפה על מאגר הפסולת הגרעינית עלולה לגרום לענן רדיואקטיבי, שיגיע ל"שטחה של אוקראינה, בלארוס ומדינות האיחוד האירופי".

בעולם כולו ימשיכו לעקוב באדיקות ובחשש רב סביב אתריה הגרעינים של אוקראינה כשהחשש הוא ברור - לחימה באתרים הגרעינים עלולה להביא תוצאות קשות שישפיעו לא רק על אוקראינה, אלא על חלקים נוספים באירופה.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה אסון אקולוגי כור גרעיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד