כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
113 תלונות

"דמויות חשודות": המשטרה האוקראינית פרסמה תיעוד של העיתונאים הישראליים | צפו

תיעוד של צוות "חדשות 13" המוצב באוקראינה פורסם ע"י המשטרה המקומית תחת הכותרת "דמויות חשודות" | במשטרה טענו כי נגד העיתונאים הוגשו 113 תלונות מצד אזרחים שהבחינו בהם | צפו בתיעוד

"דמויות חשודות": המשטרה האוקראינית פרסמה תיעוד של העיתונאים הישראליים | צפו
התיעוד שהפיצה המשטרה צילום: מצלמות אבטחה

המשטרה האוקראינית פרסמה תיעוד של צוות "חדשות 13" המוצב במדינה, בטענה כי מדובר ב"דמויות חשודות". מאז פלשה רוסיה לאוקראינה גברה החשדנות של הרשויות כנגד זרים ולא פעם גורם הדבר לתקריות עם עיתונאים.

התיעוד הופץ, כך לפי המשטרה המקומית, בעקבות 113 תלונות שהוגשו נגד שליח "חדשות 13" יוסי אלי והצלם איוון אלכסייביץ', אשר נראו משדרים ממרפסת הדירה שבה הם משתכנים.

העיתונאי יוסי אלי כתב הבוקר בחשון הטוויטר שלו: "בגלל ששידרנו מהמרפסת של הדירה שבה אנחנו ישנים, הוגשו עלינו 113 תלונות. המשטרה האוקראינית הפיצה את הסרטון הזה של "דמויות חשודות".

נזכיר כי אתמול שוטרים אוקראינים פתחו בירי אזהרה לעבר כתב תאגיד השידור הציבורי בישראל 'כאן 11', דב גיל-הר, השוהה במדינה בימים אלה בשליחות התאגיד, כדי לסקר את הפלישה הרוסית למדינה.

התקרית אירעה במהלך עבודתו של גיל-הר, כאשר דיווח על המתרחש במדינה ליד המלון בבירה קייב, בו הוא מתאכסן. השוטרים פתחו בירי לעבר גיל-הר והוא בתגובה הרים את ידיו, הוציא בזהירות את מכשיר הסלולרי שלו והציג את תעודת העיתונאי.

דקות ספורות לאחר התקרית, גיל-הר תיאר את רגעי האימה: "שידרנו מפתח בית המלון, כשקיפלתי ציוד עוצרת לידי שיירת רכבים עם חקירת בלמים ויוצאים שני חיילים חמושים לכיוון שלי. שתי קולגות צעקו שאני עיתונאי. דקות ארוכות הייתי עם ידיים למעלה והעסק נרגע. זה נגמר בהתנצלות אחרי שהצגתי תעודות עיתונאי".

מלחמת אוקראינה רוסיה חדשות 13

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד