כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
1938 - 2022

ההיסטוריה חוזרת? "פוטין הוא ההיטלר של המאה 21"

ברקע הלוחמה המעשית בשדה הקרב, ישנה חזית נוספת ומשמעותית בין המדינות | קרב משמעותי נוסף במלחמה הזו, הינו הקרב על התודעה ועל דעת הקהל העולמית | באוקראינה שמו להם למטרה מרכזית להזהיר את העולם כי פוטין הוא ההיטלר של המאה-21

ההיסטוריה חוזרת? "פוטין הוא ההיטלר של המאה 21"
מקרון אצל פוטין צילום: אתר הקרמלין

הקרב על התודעה ברשתות החברתיות נמשך בכל העוצמה: נראה שהאוקראינים שמו להם מטרה מרכזית אחת להכניס לתודעה העולמית שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין הוא הגרסה החדשה של היטלר במאה ה- 21.

במהלך זה בוחרים האוקראינים ללכת אחורה בציר הזמן לשנת 1938.

מעט לפני פרוץ מלחמת העולם השנייה בחר המגזין היוקרתי TIME את הפיהרר של הרייך הגרמני, אדולף היטלר לאיש השנה, הרמז די ברור והמשוואה די פשוטה כפי שניתן לראות בעריכה שביצעו האוקראינים על שער המגזין היוקרתי שמשלב את דמותם של נשיא רוסיה ואדולף היטלר יחד, ומי שצייץ את התמונה הוא לא אחר מאשר חשבון הטוויטר הרשמי של מדינת אוקראינה.

חשוב לציין כי תואר איש השנה הוא לאו דווקא תואר נחשק, העיתון TIME נהג להעניקו למי שהטביע חותמו על השנה, יותר מכל אחד אחר – לטוב ולרע והיטלר אכן זכה בו ובצדק.

ההשוואות של פוטין להיטלר במדיה החברתית מצטרפות לאמירות מפורשות של בכירי הממשל האוקראיני.

כזכור, רק בשבוע שחלף השווה נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי את מעשיו של פוטין עכשיו, למעשיו של היטלר אז, כשתקף בנאומו לאומה האוקראינית כי "רוסיה תקפה בצורה שפלה את המדינה שלנו, כמו שעשתה גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה".

 

מלחמת אוקראינה רוסיה רשתות חברתיות אוקראינה טוויטר מגזין טיים אדולף היטלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד