ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
"זרזיר אצל העורב"

מתווה הכותל: בנט בפגישה אופטימית עם מנהיגי הרפורמים והקונסרבטיבים

שנים של נתק הגיעו לסיומן כאשר נכנסו הבוקר ראשי הזרמים הרפורמים והקונסרבטיבים אל ראש הממשלה נפתלי בנט | "הרפורמים והקונסרבטיבים שידרו מסרים אופטימיים" ראש הממשלה הביע רצון לתת לנו מקום בכותל", אמר מקור שהשתתף בפגישה ל'בחדרי' | במפלגות הדתיות תוקפים: "לא לחינם הלך זרזיר אצל העורב" | כל הפרטים 

מתווה הכותל: בנט בפגישה אופטימית עם מנהיגי הרפורמים והקונסרבטיבים
בנט בכותל צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי חמש שנים של נתק בו ראש ממשלה לא נועד עם מנהיגי הזרמים הרפורמים והקונסרבטיבים, נועד הבוקר (שני) ראש הממשלה נפתלי בנט עם מנהיגי הרפורמים והקונסרבטיבים בלשכתו בירושלים כבראש סדר היום במפגש, עמד הרצון ליישום מתווה הכותל, אחרי שבשבועות האחרונים הנושא ירד מסדר היום בעקבות התנגדות פוליטית מתוך הקואליציה. 

בסיום המפגש שיגרו ארגוני הרפורמים וקונסרבטיבים מסרים אופטימיים. לפי גורם שהשתתף בפגישה, "ראש הממשלה נפתלי בנט הביע רצון לפתור את הסיטואציה בכותל ולתת מקום תפילה בכותל לזרמים השונים, כדרכם". גורם אחר אמר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי "יצאנו אופטימיים", וכי "הייתה פגישה טובה".

נציג הרפורמים בכנסת חה"כ גלעד קריב אמר לאחר במפגש, "אחרי שנים של נתק ואווירה עוינת, יש בשורה של ממש בפגישת ראש הממשלה. בשורה זו חייבת להיתרגם לצעדים מעשיים בכותל, ובזירות נוספות", שהוא הוסיף, "אנו מצפים לבניית מפת דרכים ברורה לבניית רחבת תפילה ממלכתית מכובדת לטובת תפילה שוויונית בכותל שתיושם בחודשים הקרובים".

במפלגות הדתיות תקפו את ראש הממשלה נפתלי בנט שפגש את הרפורמים, "לא לחינם הלך זרזיר אצל עורב אלא מפני שהוא מינו". חבר הכנסת אורי מקלב תקף, "זהו עוד אחד ממופעי הגיחוך של ראש הממשלה שלא מסוגל לטפל בעיקר ועוסק בטפל שבטפל. ראש הממשלה אינו משדר יציבות ומוכר את ערכיו כעלה נידף".

ח"כ יעקב אשר הגיב על פגישת בנט וראשי הרפורמים: "אחרי שהביך עצמו ביומרנותו לתווך בין רוסיה לאוקראינה, בנט מנסה לתווך לרפורמים את הפלישה ההרסנית למוסדות הדת הממלכתיים בישראל. ממשלת בנט הופכת עצמה לשטיח האדום עליו ייכנסו מהרסי הדת לראשונה בדרכם להחריב את הצביון היהודי בארץ ישראל".

ח"כ מאיר פרוש על פגישת בנט עם הרפורמים: "לרפורמים יש חלק מכריע בשואה הרוחנית שלנו, בכך שגרמו להתבוללות העם היהודי בתפוצות ובעיקר בארה״ב, בעבר הצלחנו להרחיק אותם ממוקדי השלטון כאן בארץ, ולצערנו הממשלה הנוכחית גם מאפשרת לרפורמים אחיזה במוקדי השליטה במשרדי הממשלה".

אבי מעוז, יו"ר מפלגת נועם תקף את בנט, "המסכות מוסרות אחת אחרי השנייה. רה"מ נפתלי בנט ושרי ממשלתו ממשיכים עם האידאולוגיה המסוכנת שלהם, לתת אחיזה לרפורמים במדינת ישראל, ולשם כך הוא נועד עם מנהיגי הרפורמים. מטרת כל השינויים שמבצע השר כהנא בענייני דת ומדינה היא להנדס את תודעתם של אזרחי ישראל כאילו הרפורמים הם עוד זרם לגיטימי ביהדות. עם ישראל חכם יותר מכם, יהדות יש רק אחת ולכן לא תצליחו", אמר. 

אורן הניג, מנכ״ל מרכז ליב"ה הגיב אף הוא לפגישת ראה"מ בנט עם הרפורמים: "יצא המרצע מן השק. למרות הצהרותיה, נחשפו ניסיונותיה של הממשלה לקידום מתווה הכותל של הרפורמים. מתברר שכל מטרתה של הנהגת הממשלה היא להשתיק את הציבור המסורתי, הדתי והחרדי שכולו מאוחד ומלוכד נגד חילול קדושת הכותל. יש לעשות הכל כדי לבלום את כוונותיה המסוכנות, בכל נושא הקשור לזהות היהודית בארץ".

 

נפתלי בנט רפורמים קונסרבטיבים מתווה הכותל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד