ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
משבר הומניטרי

קייב: ילדים חולי סרטן במקלט ביה"ח עם מחסור בתרופות ומזון

ילדים חולי סרטן ואנשי הצוות המטפלים בהם מצטופפים במרתפים בשני בתי חולים לילדים בקייב, כשהגישה לתרופות הולכת ופוחתת, כמו גם מזון ומים יש רק במשורה, כך לפי גורם בארגון הצדקה הגדול ביותר באוקראינה של ילדים חולי סרטן

קייב: ילדים חולי סרטן במקלט ביה"ח עם מחסור בתרופות ומזון
פגיעת טיל בבניין בקייב צילום: משטרת אוקראינה

מחיר המלחמה: בתי מרקחת ומחסנים עם תרופות שילדים צריכים - נסגרו, כך אמרה יוליה נוגוביצינה, מנהלת ארגון הצדקה Tabletochki שבאוקראינה בראיון לרשת NBC.

"לילדים יש גישה לדברים בסיסיים בלבד של כימותרפיה", אמרה. "טיפולים אחרים הופסקו, וזה מעלה חשש שהילדים עלולים לחלות שוב אם לא יקבלו טיפול מלא".

"כשאנחנו מדברים על נפגעים במלחמה, אנחנו פשוט סופרים את אלה שנהרגו בלחימה", אמרה נוגוביצינה. "הילדים האלה יכולים למות גם בגלל המלחמה כי הטיפולים שלהם לא מושלמים".

אתגר נוסף הוא למצוא נהגים שיספקו מזון ומים, אמרה. בתי החולים עשו הזמנות למזון ומים, אבל לא הרבה אנשים מוכנים לנסוע דרך העיר קייב שנמצאת תחת התקפות.

ביום שבת האחרון נורתה אש לעבר משאית שהובילה מים לילדים והנהג נאלץ להסתתר בבית החולים, לדבריה. 13 ילדים חולי סרטן מבין שני בתי החולים מטופלים על ידי ארבעה רופאים, שתי אחיות ושתי עוזרות אחיות, שהחליטו להישאר שם. המרתף לח ועם עובש, אמרה נוגוביצינה.

הארגון מקווה להעביר חלק מהילדים באוטובוס לבית חולים בלבוב שבמערב אוקראינה ברגע שזה יהיה בטוח. לאחר מכן ינסו להעביר את הילדים לפולין. "לא ניתן לעזוב את קייב כרגע יש עוצר", אמרה נוגוביצינה. "אף אחד לא רשאי לזוז מחוץ לבניינים כי כל אדם ייחשב כאויב ויהיה בסכנה".

מלחמת אוקראינה רוסיה קייב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד