י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
עדכונים שוטפים מהמלחמה באירופה

המו"מ בבלארוס יסתיים לעת עתה | במקביל, הלחימה נמשכת

השיחות בין רוסיה לאוקראינה בבלארוס הסתיימו וכל צד שב להתייעצות במדינתו. במקביל, הרוסים ממשיכים להפגיז ערים אוקראיניות וכעת הם מתמקדים בחרקוב - שלפי הדיווחים מופגזת קשות • דיווח על יהודי שנהרג מאש רוסית שנורתה לעבר שיירת רכבים • כל העדכונים מהחזית

המו"מ בבלארוס יסתיים לעת עתה | במקביל, הלחימה נמשכת
הנזק מההפגזות בחרקוב צילום: ממשלת אוקראינה

החלו השיחות בין אוקראינה לרוסיה בגבול בלארוס בניסיון ליישב את הסכסוך. במקביל, רוסיה ממשיכה במתקפה וההפגזות נמשכות במלוא העוצמה. הערכות הן כי הצדדים רחוקים מאוד זה מזה וקשה לראות כיצד הם יכולים להגיע להסכמה על הפסקת אש.

ראש ממשלת הולנד מארק רוטה קרא לאחדות בינלאומית כדי לשים קץ לתוקפנות הרוסית באוקראינה. "עלינו לעצור את התוקפנות של רוסיה, את התוקפנות של פוטין, ביחד עם שותפינו ובני בריתנו", הוסיף.

יותר מ-500,000 בני אדם ברחו מאוקראינה מאז תחילת הפלישה של רוסיה, כך אמר פיליפו גרנדי, הנציב העליון של האו"ם לענייני פליטים. "מספר האנשים שמחפשים מקלט במדינות אחרות עלה במהירות מאז פתחה מוסקבה במתקפה וצפוי להמשיך לטפס במהירות".

ניקולאי מיטרוקין, מומחה וחוקר לרוסיה באוניברסיטת ברמן בגרמניה, מסביר שהמתקפה הרוסית ספגה כישלונות והיא "נעצרה כמעט בכל החזיתות" הוא אמר כי: "התקפה גדולה על העיר המזרחית חרקוב נהדפה, וניסיון להיכנס לקייב מהעיירה אירפן במערב הופסק", אמר מיטרוקין לרשת אל-ג'זירה.

ראש זכויות האדם של האו"ם אומר שלפחות 102 אזרחים נהרגו באוקראינה מאז שרוסיה פתחה בפלישה, עם 304 פצועים נוספים, אך מזהיר כי הנתון האמיתי "גבוה בהרבה".

18:20: האוקראינים טוענים: חיילים רוסים ירו על מכונית בה נסעו 4 אנשים: שלושה גברים ואישה אחת. המכונית נסעה מכיוון ברדיאנסק על הכביש המהיר ברדיאנסק-מריופול, לכיוון הכפר קמיאנה. שני אזרחים נהרגו.

18:07: משרד החוץ: ברגע שיהיה מידע לגבי ישראלים שנפגעו באוקראינה - נעדכן.

18:00: נשיא אוקראינה זלנסקי הגיש בקשה רשמית להצטרף לאיחוד האירופי.

17:43: דיווח מאוקראינה: כוחות רוסים ירו לעבר שיירת מכוניות בהן ישראלים שנמלטו מקייב. חשש לחיי יהודי ישראלי.

17:40: "כיהודי, זלנסקי מצפה ליותר מישראל", כך אומר שגריר אוקראינה בישראל. ממשלת ישראל לא הצליחה עד כה לעמוד בציפיותיו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ממנה במהלך המשבר ברוסיה, כך אמר ל'הארץ' שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורנייצ'וק.

17:30: פוטין קורא למערב 'אימפריית השקרים'. הנשיא פוטין גינה את המערב בשעה שדן על כלכלת רוסיה עם ראש הממשלה מיכאיל מישוסטין ובכירים אחרים, בעקבות הטלת סנקציות גורפות נגד מוסקבה.

17:04: גורם בכיר באמירויות אומר ל'כאן חדשות' כי ההימנעות של ארצו בהצבעה במועצת הביטחון של האו"ם על הצעת ההחלטה האמריקנית נגד הפלישה הרוסית לאוקראינה בסופ"ש, קשורה בין השאר לאכזבה מהעמדה האמריקנית ביחס למורדים החות'ים בתימן, שתקפו לאחרונה לא אחת המדינה המפרצית, ‏לדבריו, "יש אכזבה מחברים ובעלי ברית ישנים בעניין עמדותיהם המעורפלות והמתמהמהות ביחס לבעיות באזור".

16:30: דיווח אוקראיני: כוחות רוסים הטילו פצצות מצרר, שאסורות בשימוש ע"פ האמנה בינ"ל, על הכפר קיינקה שבאזור צ'רניהיב.

16:10: ‏החלטה לא צפויה של שוויץ. לראשונה בהיסטוריה שוויץ תפר ניטרליות ותצטרף לעיצומי האיחוד האירופי נגד רוסיה.

15:40: הכלכלה הרוסית מתרסק לאחר שהסנקציות המערביות שהופעלו בסוף השבוע נכנסו לתוקף. הרובל ירד לרמה הנמוכה ביותר אי פעם.
הבנק המרכזי של מוסקבה הכפיל את הריבית ל-20%.

15:35: לפי דיווחים באוקראינה, רוסיה איבדה עד כה 5,300 חיילים, 29 מטוסים, 29 מסוקים ו-151 טנקים. משרד ההגנה הרוסי הודה לראשונה בהפסדים, אך סירב למסור מספרים.

15:22: המיליארדר היהודי הרוסי רומן אברמוביץ', קיבל בקשה אוקראינית לסייע במשא ומתן על סיום הסכסוך בין רוסיה לאוקראינה, כך מסרה הדוברת של אברמוביץ'. "אני יכולה לאשר שהצד האוקראיני יצר קשר עם רומן אברמוביץ' לתמיכה בהשגת פתרון בדרכי שלום, ושהוא מנסה לעזור מאז", אמרה הדוברת.

15:15: דיווח באוקראינה: מספר האזרחים שנהרגו מתחילת הלחימה 352. מספר הפצועים: 2040.

15:10: המשלחת האוקראינית בשיחות עם רוסיה, דורשת את נסיגת כל החיילים מאוקראינה, בפרט מחצי האי קרים. אולקסי ארסטוביץ', יועץ במשרדו של נשיא אוקראינה, הודיע ​​על כך בטלוויזיה: "התנאים שלנו ברורים. אנחנו לא יכולים להגיד את הפרטים עכשיו, אבל הפסקת אש ונסיגת כל החיילים הרוסים. אנחנו מדברים על דונבאס וחצי האי קרים. כל החיילים החוצה מאוקראינה, נקבור את כולם בכל מקרה, אז עדיף לעזוב בעצמם", אמר.

14:50: ארה"ב סגרה את השגרירות בבלארוס.

14:15: עשרות בני אדם נהרגו מפגיעת רקטות רוסיות על העיר חרקוב שבמזרח אוקראינה, כך אומר יועץ משרד הפנים האוקראיני, אנטון הרשצ'נקו.

מלחמת אוקראינה רוסיה בלארוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד