א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

"קידום נשים חרדיות בהייטק זה יעד משמעותי למדינה, ובהחלט צריך לעשות יותר"

דיון מיוחד נערך במסגרת ועדת הכלכלה של הכנסת, בנושא פיתוח תעשיית ההיי-טק וצמצום המחסור בכח אדם מיומן, הכשרת עובדים ושילובם בתעשייה • במהלך הדיון , עלה נושא הכשרתו ושילובו של הציבור החרדי בהייטק. הרב משה פרידמן, מנכ"ל קמא-טק, שהוזמן לדיון המיוחד

"קידום נשים חרדיות בהייטק זה יעד משמעותי למדינה, ובהחלט צריך לעשות יותר"
חברי הוועדה צילום: יח"צ

ועדת המשנה להייטק וחדשנות שהוקמה ביוזמתו של ח"כ רון כץ לעידוד ההייטק בישראל, קיימה דיון מיוחד במסגרת ועדת הכלכלה של הכנסת, בנושא פיתוח תעשיית ההיי-טק וצמצום המחסור בכח אדם מיומן, הכשרת עובדים ושילובם בתעשייה.

במהלך הדיון , עלה נושא הכשרתו ושילובו של הציבור החרדי בהייטק. הרב משה פרידמן, מנכ"ל קמא-טק, שהוזמן לדיון המיוחד, אמר בדיון בכנסת: "יש אלפי נשים חרדיות שרוצות להיכנס לתחום ההייטק. פונים אלינו אלפים שרוצים לקבל הכשרות מקצועיות. לצערי, תקציבי המדינה לא מספיק גדולים. יש תקציבים ממשרד המדע, ממשרד הכלכלה ומרשות החדשנות. אין ספק שהתכניות שנעשות בסיוע המשרדים הרלוונטיים תורמות לקידום נשים חרדיות בהייטק, אבל אפשר להכשיר פי עשרה ממה שאנחנו מכשירים היום. במקום להכשיר אלף חרדיות בשנה, ניתן להכשיר עשרת אלפים. כל אחת שאנחנו מכשירים, ההחזר שהמדינה מקבלת הוא עצום. תוך שנה שנתיים, היא כבר חלק ממעגל העבודה, משלמת מיסים והמדינה מקבלת בחזרה את כל ההשקעה. פשוט חבל להחמיץ את ההזדמנות".

"יש לנו עכשיו תוכנית מצוינת להכשיר נשים להייטק בשכר גבוה ל-200 נשים. אנחנו יכולים להכפיל את המספרים. קידום נשים חרדיות בהייטק הוא יעד משמעותי למדינה, ובהחלט צריך לעשות יותר. התכניות שכבר קיימות הן ההוכחה שזה עובד. רק בשבוע האחרון הכנסנו לגוגל, לאינטל ולחברות הטובות ביותר, לתפקידים טובים בתנאי שכר גבוה ובתנאים רוחניים מצויינים לפי הנחייתם של גדולי ישראל. ככל שהמדינה תאפשר יותר כך נוכל להכשיר יותר".

ח"כ הרב יואב בן צור אמר בדיון: " מאות בנות מהציבור החרדי לומדות תוכנה ,לצערי, חברות שונות מקבלות עובדים ועובדות חרדים בשכר נמוך ועם עבודה קשה. כל ראשי החברות יודעות שמוסר העבודה הגבוה של הבנות החרדיות גבוה ביותר ואין לו אח ורע. לכן אני חושב שגם משרד הכלכלה וגם משרד המדע צריכים לחשוב איך משפרים את התנאים כדי שיהיה להן שווה לצאת מהבית".

יו"ר הוועדה ח"כ רון כץ אמר בוועדה: "יש צורך משמעותי בענף ואתם צריכים להבין שיש כאן כתובת רצינית שהולכת להרים את הכפפה הזו. אנחנו מבינים שיש הרבה גופים שנותנים הכשרות בהייטק ונרצה להרחיב את פעילות ההייטק במדינה".

לדברי ח"כ רון כץ: "המטרה שלנו בדיון היא לבחון איך כולנו משתפים פעולה יחד עם החברות שרוצות לקלוט את העובדים. בסופו של דבר הסינרגיה ביננו צריכה להיות מושלמת, ככל שתהיה מטרה אחת כך התוצאה תהיה טובה יותר. אני לא רוצה לשמוע בעתיד שכל מיני חברות גדולות ישראליות קולטות עובדים מכל העולם במקום לקלוט עובדים ישראלים. אני לא רוצה לשמוע שיש שכר שונה בין עובדים במגזר החרדי לבין עובדים אחרים.

"אנחנו מבינים שהייטק הוא הקטר של הכלכלה הישראלית. ככל שנפתח אותו כך נפתח את הכלכלה הישראלית וככל שהכלכלה תהיה חזקה יותר יוקר המחיה ירד ויהיה יותר טוב לחיות פה", סיכם ח"כ כץ את דבריו.

קמא טק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד