כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

בלעדי • דרישה: להעביר תקציב 'מנדלסון' למוסד אחר

פרסום ראשון: אשר מישאלי, חבר מועצת עיריית ירושלים מש"ס, דורש להעביר את תקציב סמינר 'מנדלסון' שהפלה בנות ספרדיות, למוסד אחר - "למען ישמעו וייראו"

סמינר. צילום אילוסטרציה: פלאש 90
סמינר. צילום אילוסטרציה: פלאש 90

בעקבות האפליה בסמינר 'מנדלסון' בירושלים, דורש היום (ב) חבר המועצה מש"ס, אשר מישאלי, להעביר את התקציב - בסך של 10 מיליון שקל - שנבלם ביוזמתו בוועדת הכספים העירונית - לטובת מוסד חרדי אחר.

כזכור, תקציב בסך עשרה מיליון שקלים היה אמור לעבור את אישור הוועדה לטובת בניית מבנה בשדרות גולדה מאיר, שיוקצה בעתיד לסמינר 'מנדלסון'.

אולם אז פנה חבר המועצה לראש העירייה, ניר ברקת, ובמקביל גם ליו"ר וועדת הכספים, דוד הדרי, ודרש מהם להוריד את התקציב מסדר היום, משום שהסמינר מפלה 4 בנות ספרדיות ומסרב לקבל אותן לשורותיו. בד בבד הוא הציג בפניהם נתונים לפיהם הבנות עומדות בקריטריונים הכרוכים בקבלתן לסמינר.

בימים האחרונים ניסה מישאלי לשוחח עם מנהל הסמינר ולהפעיל עליו לחצים כדי שיקבל את ארבעת הבנות שיושבות בבתיהן מאז תחילת שנת הלימודים. כעת, משהבין שהלחצים לא יועילו, הוא שיגר מכתב לדוד הדרי וביקש להעביר את התקציב לטובת מוסד חרדי אחר, ובמקביל לשלול מהסמינר כל הקצאה עתידית.

"היות ומנהל הסמינר עומד בסירובו ללא טיעון מקצועי או ענייני, אבקש מתוקף סמכותנו ועל צו מצפונינו כנציגי ציבור, להשמיע את קולן של בנות אלו ובני משפחותיהן, ולמען עוד עשרות בנות אשר נמצאות בשלבי קליטה במוסדות אחרים - למען ישמעו וייראו", כותב מישאלי, במכתב המתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

במכתב הוא מציב 2 בקשות. הראשונה: להעביר את התקציב לטובת מוסד אחר, וזאת בשל העובדה כי קיימת "מצוקה אמיתית של מוסדות חינוך על יסודי ואף נפתחו עוד סמינרים במבנים שכורים".

הבקשה השנייה מסתמכת על חוות דעתו של היועץ המשפטי בעירייה, עו"ד אמנון מרחב, שנחשפה כאן בסוף השבוע, ולפיה יש אפשרות משפטית לשלול הקצאה עתידית לסמינר המפלה בניגוד לחוק, ולכן הוא כותב: "להוציא אותו (סמינר מנדלסון. י.א.) מרשימת ההמתנה של מוסדות ציבור".
אפליה ירושלים מנדלסון מוסד ציבורי בנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד