כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

לקראת פסח: הסתיימה 'הדרת החרדים' בפארק ענבה

בעיריית מודיעין הודיעו כי פארק ענבה יהיה פתוח בימי הפסח גם למי שאינם תושבי העיר • ככל הנראה נכנע ראש העיר בשל הלחץ התקשורתי, למרות שהשיג גיבוי משפטי

פארק ענבה. צילום: דוברות מודיעין עלית
פארק ענבה. צילום: דוברות מודיעין עלית

האם תושבי מודיעין עילית יוכלו ליהנות בחג הפסח הקרוב מפארק ענבה הממוקם במודיעין? ל'בחדרי חרדים' נודע כי בשבוע האחרון התקבלה החלטה בעיריית מודיעין, לפיה הפארק ייפתח בחול המועד פסח גם למבקרים שאינם תושבי העיר.

כזכור, בחג סוכות האחרון, החליט ראש העירייה, חיים ביבס, לסגור את הפארק בפני מבקרים שאינם תושבי העיר. בכניסה לפארק הוקמה עמדת שמירה, שביצעה מיון בין המבקרים על פי תעודות הזהות האישיות שלהם.

רבים הביעו תמיהה על ההחלטה, ופירשו אותה כ"הדרת חרדים", זאת לאור העובדה כי בין ביבס לבין ראש עיריית מודיעין עילית, יעקב גוטרמן, התפתח אז סכסוך מתוקשר על רקע אמירתו של גוטרמן כי לא יאפשר כניסת חילונים לאתר הארכיאולוגי שנמצא בתחומי עירו.

במקביל להחלטתו הציג ביבס חוות דעת משפטית של הפרופסור אריאל בנדור, ממנה ניתן היה להסיק כי אכן בסמכותה של העירייה לאפשר את כניסת תושבי מודיעין בלבד לפארק.

כעת, כך מתברר, הלחץ התקשורתי והציבורי עשה את שלו, וראש העיר חזר בו מהחלטתו.

בסביבתו של ראש העיר הבהירו כי הוא שומר לעצמו את הזכות לחזור ולסגור את הפארק לכניסת תושבי חוץ במועדים אחרים, זאת לנוכח העובדה כי ההחלטה הקודמת זכתה לגיבוי המשפטי הנדרש.
פארק ענבה חיים ביבס מודיעין יעקב גוטרמן חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד