כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
המאבק נגד ביטול הקומה הכשרה

ראש הישיבה אסר את ה'שיאומי' בחברון

חבר המועצת וראש ישיבת חברון הגאון רבי דוד כהן, אסר על תלמידי הישיבה את השימוש ב'שיאומי הכשר'. ראש הישיבה התבטא: "במצב שאנו מתמודדים עם גזירה של ביטול הקומה הכשרה – צריך להוסיף זכויות". כל הפרטים ב'בחדרי חרדים'

ראש הישיבה אסר את ה'שיאומי' בחברון
הגאון רבי דוד כהן צילום: שוקי לרר

במסגרת המאבק בציבור החרדי נגד גזירות שר התקשורת לביטול הקומה הכשרה, הודיע ראש ישיבת חברון הגאון ר' דוד כהן לתלמידי הישיבה, כי מכשיר ה'שיאומי' - הכשר נאסר לשימוש, זאת כחלק מהמהלך שמוביל ראש הישיבה לחיזוק התלמידים בנושא הטלפון הכשר, שעומד כזכור בסכנת קיום. במקביל, שיגרה הנהלת הישיבה מכתב להורי התלמידים בנושא החזקת הטלפון הכשר בקרב תלמידי הישיבה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הסיבה שעומדת מאחורי האיסור של ראש הישיבה וחבר המועצת על ה'שיאומי הכשר', זו הימצאותם של מכשירי 'שיאומי' – תומכי כשר בקרב תלמידי ישיבת חברון, כשלאחרונה נחשף ראש הישיבה לתופעה של פריצת המכשיר ע"י קודים שמועברים מפה לאוזן בקרב תלמידי הישיבה, מה שמאפשר לגלוש בחופשיות באינטרנט.

בעקבות כך, אוסר ראש הישיבה באופן גורף את השימוש במכשיר ה'שיאומי', הכוללים גם את המכשירים הכשרים. ל'בחדרי' נודע, כי הגר"ד כהן התבטא בפני תלמידים ששוחחו עמו בנושא, כי 'במצב שאנו עומדים בו כיום, שמתמודדים עם גזירה של כוונה לפרוץ כל החומות ששמרו על עולם התורה בשנים האחרונות, ולבטל את הקומה הכשרה שנוסדה ע"י מרנן ורבנן שליט"א וזצ"ל, מוכרחים להתחזק ולשים עוד גדרות בפני המשחית, כדי להוסיף לנו זכויות במאבק נגד הטומאה שמנסה להרוס הכול.

במקביל, נשלח בימים האחרונים מכתב להורי תלמידי ישיבת חברון, עליו חתומים כל ראשי הישיבה, בו נאמר כי "מצרפים אנו מכתב אשר פורסם לבני השיבה הקדושה וליידע אתכם על כך שתישאו איתנו באחריות נוראה זו לדאוג לנפשות בני הישיבה הקדושה לבל ימצא בהם חלילה בשום צורה ואופן והוראת היתר שום מכשיר אשר איננו באישור ועד הרבנים לענייני תקשורת.

"וכמובן לחזק שוב את התחייבותכם כי מקומו בישיבה הקדושה מותנה בתקנה זו ושאר תקנות הישבה הקדושה שאין ולא יהיה בהם שום שינוי.

שיאומי ישיבת חברון הרב דוד כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד