י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

יוצאים למאבק בירושלים: "נילחם בחילול שבת"

ירושלים: לקראת הקמת מרכז המסחרי במתחם התחנה, הצפוי לפתוח את שעריו בשבת, נערכים בוועדת הרבנים למאבק בלתי מתפשר • "לא יתכן שייפתח מרכז כזה בבירה"

יוצאים למאבק בירושלים: "נילחם בחילול שבת"
פלאש90

ועדת הרבנים למען השבת הכריזה מלחמה נגד חילולי השבת הצפויים במרכז המסחרי הענק במתחם תחנת הרכבת הישנה בירושלים - אשר אמור להיפתח בקיץ הקרוב, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

שטח של 11 דונם במתחם התחנה הישן בירושלים, הממוקם בדרך חברון, יוסב במהלך האביב הקרוב לשטחי מסחר, אמנות ואוכל. על פי התוכנית השאפתנית, יוקמו במקום שבע מסעדות, לצד מרכז מבקרים ענק, מרכז מסחרי ועוד.

המתחם אינו עירוני והוא יופעל באופן פרטי. ראש העיר ניר ברקת אף הצהיר בעבר כי ייתן יד לפתיחת המקום בשבת. "המקומות הציבוריים סגורים בשבת, המקומות הפרטיים - כל אחד מחליט על דעתו מה טוב לו, זה הסטטוס קוו בירושלים, ואין בו שינוי".

כחלק מהמאבק המתוכנן, תתכנס הוועדה בהרכב מלא ביום רביעי הקרוב, כדי לדון במספר צעדים אפשריים נגד זכייני החנויות ובעליהן - במידה ויפתחו את החנויות בשבתות ובחגים.

"לא ניתן שבירושלים עיר הקודש ייפתח מרכז שמצהיר מראש שהוא יפתח את שעריו בשבת", אמר מזכיר הוועדה, יצחק גולדקנוף. "אנחנו נבדוק את הדברים מול הגורמים הרלוונטיים, נלחם בכך בכל דרך, ובוודאי שבמרכז ירושלים לא נשתוק לנוכח פתיחת מקום בשבת בצורה כה ראוותנית".

בעבר פרסמה יהדות התורה המקומית הודעה, בה הביעה את התנגדותה הנחרצת לפתיחת המתחם במידה ויהיו בו חילולי שבת, ואף תקפה את ברקת על תמיכתו בחילול השבת. "הננו להביע את מחאתנו החריפה כנגד רמיסת קדושת השבת בריש גלי ובפרהסיה בירושלים - העיר הקדושה לאלוקים ולעם ישראל. אנו נחרדים ומזועזעים לקרוא כי אינך מתנגד לפתיחת עסקים בשבת, תוך אמירה מפורשת שאין מדובר בהפרה של ה'סטטוס קוו' שכן מדובר ב'עסקים פרטיים'".
שבת ועדת רבנים יצחק גולדקנופף מחאה תחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד