כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

האדמו"ר מויז'ניץ: "היה ראוי לבטל את בין הזמנים"

הערב התקיים מעמד נעילת הזמן בהיכל בית המדרש הגדול של ויז'ניץ, במעמד האדמו"ר • במהלך דבריו ביקש להתחזק נוכח הגזירות נגד בני הישיבות • "אין פטור מלימוד התורה"

האדמו"ר מיזניץ, צילום: משה גולדששטיין
האדמו"ר מיזניץ, צילום: משה גולדששטיין

הערב התקיים מעמד נעילת הזמן בהיכל בית המדרש הגדול של ויז'ניץ, במעמד האדמו"ר מויז'ניץ.
האדמו"ר נוהג בכל סוף תקופת לימודים ולקראת בין הזמנים, לשאת דברי חיזוק לאור ימי החופש שבפתח.

בראשית דבריו הזכיר את דברי השל"ה הקדוש, כי למעשה, ראוי היה כי ימי בין הזמנים יחלפו מן העולם, שכן רבתה בהם הבטלה והשעמום. אולם, מכיוון שטרם זכינו לכך, יש לפחות לנצל את הימים הללו כדבעי.

האדמו"ר קרא בדבריו לכל תלמידי הישיבות הלומדים בארץ ומתגוררים בחו"ל, שנשארים בארץ, כדי להשתתף בעריכת ליל הסדר של האדמו"ר, כי יקפידו להשתתף בכל הסדרים המיוחדים שקבעו להם בתקופת בין הזמנים, סדרים שמוקדשים לתורה ולתפילה, אך פחות מהמתכונת השגרתית. "גם בבין הזמנים צריך ללמוד, לא קיבלנו פטור מלימוד התורה בחודש ניסן", הטעים האדמו"ר.

האדמו"ר הפנה קריאתו גם לתלמידי הישיבות תושבי ארץ ישראל וביקש מהם להקפיד ביותר על לימודים בתקופה זו. "כולנו יודעים שגזירת הגיוס מרחפת מעל ראשינו ועולם התורה נמצא בסכנה. הדרך שלנו להתמודד עם הגזרה היא להראות שלא נכנע ולא נרכין ראשינו. לשם כך, על כל בחור ובחור להוסיף שעה בלימוד התורה בתקופה קשה זו, בכל יום, מעבר למכסה הקבועה שלו לימי בין הזמנים. וכאשר השי"ת יראה שאנו משתדלים ומתאמצים בלימוד התורה, גם בימים שמוגדרים כ'בין הזמנים', הוא יסיר מאתנו כל צרה וצוקה".

כמו כן, ביקש האדמו"ר והזהיר את התלמידים, תושבי הארץ, שלא יתחמקו מעבודות הניקיון והסיוע לערב פסח בבית. "לימוד התורה, אינו סותר את הצורך בהגשת העזרה, לה נושאים ההורים את עיניהם", ביקש האדמו"ר.
אדמו''ר ויז'ניץ תורה פסח ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד