כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
בנוכחותם במליאה

צפו: המתקפה של נתניהו על בנט ולפיד: "לא עושים כלום"

"כולם רואים היום מה קורה למדינה כשהיא נתונה לחסדי אחרים. כולם מבינים היום מה שוות ערבויות בינלאומיות או הסכמים בינלאומיים." כך אומר הערב יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו במליאת הכנסת. לדבריו: "בנט ולפיד לא עושים כלום, שום דבר" • צפו

צפו: המתקפה של נתניהו על בנט ולפיד: "לא עושים כלום"
נתניהו במליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו עלה לדוכן לאחר ראש הממשלה בסיכום דיון 40 חתימות במליאה. נתניהו התייחס להתנהלות הממשלה מול המלחמה בין רוסיה לאוקראינה ואמר: "אלה ימים רגישים בזירה העולמית ובימים כאלה מוטב למעט בהתבטאויות בנושא העולמי שעומד על הפרק, בוודאי כשמדובר בהתבטאויות מיותרות. עוד יהיה הרבה מה לומר בנושא אבל עכשיו זה לא הזמן. האבסורד הוא שממשלת ישראל בוחרת לדבר ולדבר דווקא בעניין הזה, אבל בעניין אחר, שחייבים באמת לדבר בו וחייבים באמת לעשות בו, היא שותקת והיא לא עושה כלום".

ראש האופוזיציה נתניהו ביקר את הממשלה על כך שלא פועלת כנגד הסכם הגרעין המתגבש עם איראן: "מול הסכם הגרעין עם איראן ממשלת ישראל לא עושה שום דבר - מול הדהירה להסכם הגרעין שיאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני נגדנו, הסכם שמגיע בזמן הקרוב. בנט ולפיד לא אומרים כלום ולא עושים כלום. בנט ולפיד לא נלחמים בדעת הקהל העולמית, לא מגייסים את הקונגרס האמריקני. הם מרכינים ראש בפני ארה"ב. ראש ממשלה ישראל חייב לדעת להגיד ״לא״ כשיש נושא קיומי, אבל בנט ולפיד אומרים ״כן״ ומרכינים ראש מול הסכם מסוכן שנותן לאיראן הרבה מאוד כסף כדי לחמש את אויבינו, להגדיל את הטרור נגדנו ולבנות ארסנל של פצצות גרעין שמיועדות להשמיד אותנו. בנט ולפיד לא עושים כלום, שום דבר."

נתניהו התייחס באופן עקיף למצב בין רוסיה לאוקראינה וללקח שניתן ללמוד ואמר: "כולם רואים היום מה קורה למדינה כשהיא נתונה לחסדי אחרים. כולם גם מבינים היום, יותר מתמיד, מה שוות ערבויות בינלאומיות או הסכמים בינלאומיים. בלי כוח ובלי הנכונות להפעיל כוח - אין להם שום ערך."

בסיכום דבריו התייחס נתניהו פעם נוספת להסכם המתגבש בוינה ואמר: "מדינת ישראל חייבת להמשיך בדרך האיתנה שאנחנו צעדנו בה ולא בדרך הצייתנות וההתרפסות שהממשלה הזאת הולכת בה. אם הממשלה הייתה נלחמת נגד איראן היא הייתה מקבלת מאיתנו גיבוי ותמיכה, כפי שעשיתי מול שרון ואולמרט. אבל בנט ולפיד לא עושים כלום בזמן שתוך זמן קצר יחזרו להסכם גרעין מסוכן שיאיים על עתידנו. לישראל יש את היכולת למנוע מאיראן נשק גרעיני. ישראל חייבת להתנגד בתוקף להסכם הגרעין המסוכן ולמנוע בכל מחיר מאיראן מלהשיג נשק גרעיני. זה הנושא החשוב ביותר שצריך להעסיק את ממשלת ישראל בימים אלה, לפני שההסכם הרע הזה נחתם. בימים האלה אין ממשלה בישראל."

ממשלת בנט לפיד בנימין נתניהו הסכם הגרעין האיראני מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד