כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
נמשכות האזעקות, ההפגזות והאבדות

ישראלי נהרג באוקראינה בשל טעות בזיהוי; הותיר שני יתומים

נמשכות ההפגזות הרוסיות ברחבי אוקראינה לאורך היום. ישראלי שניסה למלט את עצמו דרך מולדובה נהרג בתקרית ירי לעבר שיירת רכבים. רעייתו וילדיו בני 3 ו-6 השוהים באוקראינה ומשפחתו בישראל עודכנו. משרד החוץ מנסה לסייע בהטסת גופת המנוח לקבורה בישראל

ישראלי נהרג באוקראינה בשל טעות בזיהוי; הותיר שני יתומים
רומן ברודסקי ז"ל/טנק אוקראיני צילום: מתוך פייסבוק/צבא אוקראינה

גבר יהודי-ישראלי נהרג הערב (שני) בהפגזה על העיירה בילה צרקווה, הסמוכה לקייב בירת אוקראינה, המנוח הינו ההרוג הישראלי הראשון במלחמה באוקראינה. מדובר ברומן ברודסקי ז"ל, בן 42, די.ג'יי במקצועו שהתגורר והתפרנס בשנים האחרונות באוקראינה.

הוא נורה ונהרג בטעות במחסום מקומי על ידי מיליציות אוקראיניות בעת שעשה את דרכו ברכב למעבר הגבול עם מולדובה – בדרכו לטיסה לישראל.

משרד החוץ בישראל מאשר את הידיעה כי אזרח ישראלי נהרג באוקראינה בעת שהיה חלק משיירת רכבים בדרכם לגבול עם מולדובה. רכבו נורה והוא נהרג. מנהלת המחלקה לישראלים בחו"ל שוחחה עם רעייתו, השוהה כעת באוקראינה יחד עם ילדי המנוח. הוריו המתגוררים בישראל קיבלו את ההודעה הקשה. משרד החוץ מבקש להביע את תנחומיו הכנים למשפחה בשעתה הקשה וימשיך לסייע למשפחה ככל שניתן.

רומן ז"ל.

ברכב בו נסע, שהו שני נוסעים נוספים. אשתו של ברודסקי, אזרחית ישראלית ושני ילדיו, בני 6 ו-3, נשארו ביחד איתה במקום בטוח באוקראינה. 

לפי הדיווח של איתמר אייכנר ב'ynet', הודעה על מותו של רומן נמסרה להוריו כבר אמש והמשפחה ביקשה ממשרד החוץ שיסייעו בהטסת גופתו לקבורה בישראל. במשרד בודקים אם הדבר אפשרי והדגישו כי לא ידוע על תקריות ירי נוספות לעבר ישראלים שהתפנו מאוקראינה.

עוד דווח כי אחרי קבלת ההודעה, אמו הרגישה קוצר נשימה וחולשה ופונתה לבית החולים 'ברזילי' באשקלון. גורם רפואי שפגש אותה סיפר כי "היא לא מעכלת את הבשורה הנוראית, ומלווה על-ידי עובדת סוציאלית". הרופאים החליטו להשאירה באשפוז לצורך השגחה.

עדכונים:

23:39 > דיווח ב'רויטרס': המסחר במניות של חברות רוסיות בבורסת ניו יורק הושהה עד להודעה חדשה.

23:23 > ראש ממשלת קנדה מעדכן כי מדינתו תעצור לחלוטין את יבוא הנפט הגולמי מרוסיה. כך דווח בגל"צ.

23:01 > מטא, חברת האם של פייסבוק, הודיעה כי תגביל את הגישה לכלי תקשורת רוסים ממלכתיים בפלטפורמות שלה ברחבי האיחוד האירופי.

22:44 > מספר מטוסי הקרב שיעברו היום ומחר לאוקראינה בתרומות: 16 יחידות מיג-29 מבולגריה בנוסף ל-14 יחידות Su-25. מפולין - 28 יחידות של מיג-29, ומסלובקיה - 12 יחידות של מיג-29. כל המטוסים יעברו בטיסה ישירה. (N12)

22:36 > ב-72 השעות האחרונות, קבוצת הפריצה הבינלאומית אנונימוס סגרה 1,500 אתרים בבעלות סוכנויות ממשלתיות. בנוסף ערוצי תקשורת ממלכתיים, בנקים וחברות ברוסיה ובבלארוס. נאסרו במדינות האיחוד האירופי.

22:31 > נשיאי בולגריה, צ'כיה, אסטוניה, לטביה, ליטא, פולין, סלובקיה וסלובניה תמכו בצירוף מיידי של אוקראינה לאיחוד האירופי.

22:18 > אזעקות נשמעו בשעות האחרונות בקייב, והתושבים תופסים מחסה בעקבות התקפות רוסיות חדשות בפאתי בירת אוקראינה.

22:02 > שר ההגנה האוקראיני, אולקסי רזניקוב, פנה לחיילים הרוסים ואמר שהם יקבלו חנינה מלאה ופיצוי כספי אם יניחו את נשקם. "אלה מכם שלא רוצים להפוך לרוצחים או למות, יכולים להציל את עצמכם", כתב בפוסט ברשתות החברתיות.

21:56 > ענקית הנפט הבריטית 'של' (Shell), הודיעה בהצהרה לבורסה של לונדון כי היא מתכננת למכור את חלקה בכל המיזמים המשותפים עם חברת הנפט הממשלתית של רוסיה גזפרום.

21:50 > נשיא טורקיה ארדואן, מתח ביקורת על פלישת רוסיה לאוקראינה, אך אמר גם כי ארצו "לא תוותר" על יחסיה עם מוסקבה או עם קייב.

21:42 > משרד החוץ הרוסי הגיב לדיווח הקודם ומסר כי "אלו המספקים נשק קטלני לאוקראינה יישאו באחריות אם ייעשה בהם שימוש במהלך המערכה הצבאית של רוסיה שם", המשרד הוסיף כי הצעדים שנקט האיחוד האירופי נגד רוסיה לא יישארו ללא תגובה חריפה.

21:30 > האיחוד האירופי הסכים לראשונה לממן במשותף משלוחי נשק למדינה שלישית, כדי לעזור לאוקראינה להדוף את הפלישה הרוסית, כך אמר ראש מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל. מספר מדינות אירופיות כולל נורבגיה, איטליה ופינלנד הודיעו כי יספקו נשק לאוקראינה.

21:15 > ראש הממשלה, נפתלי בנט: "קיבלתי בצער את הבשורה הקשה על מותו של רומן ברודסקי, אזרח ישראלי, באוקראינה. בשם כל אזרחי ישראל, אני רוצה לשלוח תנחומים לאשתו, לילדיו ולמשפחתו של רומן ז"ל, בארץ ובאוקראינה. אנו ממשיכים לעשות הכל כדי לסייע לישראלים לשוב הביתה".

20:51 > אביו של ‏רומן ברודסקי, הישראלי שנהרג באוקראינה אמר ל'כאן חדשות': "במחסום חשבו שהוא צ'צ'ני וירו בו, אני לא יודע בדיוק מה קרה, אבל ירו בו".

20:40 > לחץ אוקראיני גובר לחבר את רשת החשמל של אוקראינה עם זו של האיחוד האירופי כדי להבטיח שרשת החשמל של המדינה תישאר יציבה וכדי למנוע הפסקות חשמל.

20:33 > פוטין מחריף את התקיפות | מואב ורדי, שליח 'כאן 11' ללבוב: "הכוחות הרוסיים לא מתקדמים כמתוכנן, ונראה שבקרמלין משנים אסטרטגיה: במקום כיבוש הבירה – מצור, הפצצות והתשה".

20:20 > ארצות הברית הטילה סנקציות על הבנק המרכזי של רוסיה ומקורות עסקיים אחרים, והענישה עוד יותר את מוסקבה על פלישתה לאוקראינה.

בתוך כך, מאמצים גדולים במשרד החוץ להביא לשחרורו של יורי שבידצקי, מלח ישראלי שנעצר על אוניית המטען האוקראינית "הנסיכה ניקול" בסוף השבוע האחרון, כך פרסם איתמר אייכנר ב-ynet. לטענת קייב, הרוסים תפסו את הספינה - ששטה תחת דגל אוקראינה - ביום שבת במים הטריטוריאליים של רומניה, וגררו אותה לנמל סבסטופול בחצי האי קרים.

הרוסים מסתבר לא בוחלים בשום צורה, ראש הממשל האזורי בחרקוב, אולג סינגובוב, אמר היום כי לפחות 11 בני אדם נהרגו ועשרות נוספים נפצעו במהלך התקפות על העיר במזרח אוקראינה. העיר, השנייה בגודלה באוקראינה, הפכה לאחד משטחי הקרב הגדולים מאז החלה מוסקבה את פלישתה.

סינגובוב אמר כי כוחות רוסים יורים ארטילריה לעבר אזורי מגורים של חארקוב שבהם אין עמדות של צבא אוקראינה או תשתית אסטרטגית. "זה קורה בשעות היום, כשאנשים יצאו לבית המרקחת, למצרכים או לשתות מים, זה פשע", אמר.

ארגון הצלה אוקראינה בראשות שלומי רזיליו, קורא לכל אזרחי ישראל שעדיין יכולים לצאת מאוקראינה, שיעשו זאת, אך יש לוודא שלא מפרים את שעות העוצר, ונשארים בתוך הבתים, הערב עיריית קייב הודיעה כי העוצר מתחיל בשעה 19:00 בערב - שעון מקומי, עד למחרת בשעה 10:00 בבוקר (שעון מקומי). 

אמבולנס של ארגון הצלה אוקראינה. אילוסטרציה.

מלחמת אוקראינה רוסיה הרוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד