י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פירות המחאה

משרד הבריאות ימליץ: קיצור תורנויות המתמחים בכל בארץ

צוות התכנון והיישום ימליץ: להרחיב את המתווה הקיים ולקצר את התורנויות בכל חדרי המיון, כבר בנובמבר. ארגון מרשם: "תורנויות של 26 שעות - פשע"

משרד הבריאות ימליץ: קיצור תורנויות המתמחים בכל בארץ
מחלקת קורונה ב'הדסה' צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

מחאת המתמחים נושאת פירות, ובקרוב יקוצרו התורנויות בחדרי המיון. לפי הדיווח ב-N12 צוות התכנון והיישום של קיצור התורנויות במשרד הבריאות צפוי לפרסם בקרוב את מסקנותיו, ולהמליץ על שינוי והרחבת המתווה הקיים.

המתווה הקיים כולל שתי פעימות. באפריל תבוצע הפעימה הראשונה בה יקוצרו תורנויות המתמחים בעשרה בתי חולים בפריפריה, ממשמרות של 26 שעות ל-18 שעות בלבד - למעט המתמחים במחלקות הכירורגיות, בטיפול נמרץ ובהרדמה.

הפעימה השנייה הייתה אמורה לכלול קיצור תורנויות דומה בשני בתי חולים במרכז הארץ. אך כאמור, צוות היישום אמור להמליץ על הרחבת הפעימה השנייה במתווה, כך שיקוצרו התורנויות בכל חדרי המיון בבתי החולים בארץ ולא רק בשניים מהם.

במשרד הבריאות מסבירים את ההחלטה, ואומרים כי קיצור התורנויות בחדרי המיון יועיל למתמחים בכך שיקל על התורנויות במחלקות הפנימיות. בנוסף לכך, אומרים במשרד, אף הציבור הרחב ירוויח מקיצור התורנויות ויוכל להנות מרפואה טובה ונינוחה יותר בחדרי המיון.

חשיפת N12 מגיעה על רקע הביקורת שהשמיע היום שר הבריאות על משרד האוצר, כשאמר בדיון בוועדת הבריאות בכנסת כי האוצר לא משחרר תקציבים לתקנים נוספים ובכך מונע את יישום קיצור התורנויות. ככל הידוע, מדובר בוויכוח סביב סכום לא גדול באופן יחסי, ומתמקד בדרישת משרד הבריאות לקבל כ15-30 מיליון שקלים נוספים לצורך הרחבת המתווה.

מארגון הרופאים המתמחים מרשם נמסר: "שר הבריאות הבהיר היום בדיון בוועדת הבריאות של הכנסת, שהמגעים עם משרד האוצר הגיעו למבוי סתום. המשמעות היא אחת: אין קיצור תורנויות!  ולצד האכזבה הגדולה משר שהבטיח לשנות, ועורר בנו תקווה, הרי שמדובר בהפרה מוחלטת של כל הסיכומים וכל ההבטחות. ההשלכות ברורות: ככל שהדבר תלוי בשר בריאות שמנוהל ע"י האוצר, רופאות ורופאים מתמחים ימשיכו להעניק טיפול רפואי בתורנויות של 26 שעות. נראה שבקרוב שר הבריאות יצטרך להעניק בעצמו טיפול בבתי החולים - כי המתמחים והמתמחות לא יהיו שם לעשות זאת. אנחנו ננקוט את כל האמצעים העומדים לרשותנו ונעשה כל מה שצריך כדי שהפשע הזה שנקרא תורנויות של 26 שעות ייפסק. האחריות על התוצאות היא כולה על שר הבריאות".

חדרי מיון מתמחים קיצור תורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד