כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
החוק אושר על חודו של קול

בהסכמה בקואליציה, המשבר הפוליטי נדחה לכנס הקיץ

חוק הפנסיות ששיתק את החקיקה בקואליציה למשך כשבועיים נפתר לעת עתה והובא הערב להצבעה במליאת הכנסת בקריאה ראשונה. החוק עבר על חודו של קול אחד. המשבר עוד ימשיך לטלטל את הקואליציה כשזו תשוב למושב הקיץ שייפתח אי שם באזור חודש אייר

בהסכמה בקואליציה, המשבר הפוליטי נדחה לכנס הקיץ
בני גנץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתום משבר שנמשך כשבועיים, נפתרה הערב (שני) המתיחות מול מפלגת 'כחול לבן' והעומד בראשה שר הביטחון בני גנץ שהשתיקה את החקיקה בכנסת, כאשר בהסכמה כוללת הוסכם לדחות את המשבר בכמה חודשים עד לחזרה לכנס הקיץ של הכנסת.

בימים האחרונים דרשו ב'כחול לבן' להעביר את חוק הפנסיות אליו התנגדו סגן השר במשרד ראש הממשלה, אביר קארה ומפלגת 'העבודה' בראשות שרת התחבורה מרב מיכאלי, כאשר בתום הדיונים המרתוניים הוסכם להקים ועדה מיוחדת שתעסוק בחוק והקרבות ישובו לטלטל את הקואליציה לקראת ההצבעה בקריאה שנייה ושלישית.

בשעות הערב אושרה הצעת החוק המבקשת להסדיר את גמלאות משרתי הקבע בצה"ל בקריאה ראשונה ברוב של 57 תומכים מול 56 מתנגדים.

שר הביטחון בני גנץ הציג את ההצעה ואמר: "בפתח הדברים אני מבקש לעשות סדר: אנחנו לא מוסיפים היום שום תקציב, אנחנו רק מסדירים, מפחיתים עלויות ויוצרים תיעדוף ללוחמים בהסדר הקיים והמתהווה. אושר בממשלה מתווה שקוף ובהיר שעיקרו שתי פעולות פשוטות: הראשונה – הורדת סכום השלמת תקופת השירות הממוצע הניתן לפורשים ב-15% בממוצע. אני חוזר ומדגיש לכם – בהורדת הסכום ולא הוספת הסכום. השנייה – יצירת בידול בין לוחמים לבין שאר משרתי הקבע כך שלוחמים יקבלו פי שתיים ממשרת ביחידות עורפיות".

בני גנץ משבר קואליציוני אביר קארה מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד