י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
'תורתו אומנותו'

פרוש לשר הביטחון: "יש לך סמכות לתקוף אבל לא לתת פטור לתלמיד ישיבה"

ח"כ מאיר פרוש פנה מעל דוכן המליאה לשר הביטחון בני גנץ וביקשו להתערב לאלתר בנוסח הקיים בחוק שירות ביטחון ולמנוע את גדיעת ההסדר ההיסטורי של 'תורתו אומנותו' | פרוש: "אף אחד לא רוצה אותנו בצבא. אבל יש את דרישת השוויון ואף אחד לא יכול לצאת מהפלונטר שבג"ץ הכניס אותנו"

פרוש לשר הביטחון: "יש לך סמכות לתקוף אבל לא לתת פטור לתלמיד ישיבה"
מאיר פרוש צילום: ערוץ כנסת

במהלך דיון במליאת הכנסת בחוק הפנסיות הצבאיות בו נכח שר הביטחון בני גנץ, פנה אליו ח"כ מאיר פרוש מעל דוכן המליאה וביקשו להתערב לאלתר בנוסח הקיים בחוק שירות ביטחון ולמנוע את גדיעת ההסדר ההיסטורי של 'תורתו אומנותו'.

שהוא מתכוון לשינוי נוסח בחוק הגיוס המעודכן שלא מאפשר לשר הביטחון להעניק פטור בכל מצב, כפי שהיה עד כה, לדבריו, "תמיד לשר הביטחון היתה הסמכות להעניק דיחוי למי שיושב ולומד. היו כאלו שטענו שהם לא בדיוק יושבים ולומדים. אבל היה ברור שכל מי שיושב ולומד יש לשר הביטחון סמכות להעניק לו דיחוי. גם בג"ץ הסכים עם הסמכות שיש לשר הביטחון".

"אף אחד לא רוצה אותנו בצבא. אבל יש את דרישת השוויון ואף אחד לא יכול לצאת מהפלונטר שבג"ץ הכניס אותנו", ציין פרוש בפניו של שר הביטחון גנץ, שציין על הסעיף הבעייתי כי "החוק שאתה מציג שולל משר הביטחון סמכות אם לא יעמדו ביעדים. אתה, או אפילו הרמטכ"ל, שהוא בדרגה נמוכה ממך".

פרוש פנה ואמר עוד לשר הביטחון: "יש לכם סמכות לעשות כל כך הרבה דברים ומי שמתעניין יודע אלו סמכויות יש לשר הביטחון בכל הזירות ברחבי מזרח התיכון ואף מעבר אליו. אך אם החוק יעבור, לא תהיה לך סמכות להעניק דיחוי למי שיושב ולומד".

המחלוקת הפנימית | פרסום ראשון > ש"ס ודגל התורה בוחנים: מו"מ עם בני גנץ לשינוי סעיף היעדים בחוק הגיוס

"המשמעות היא שכל הסדר 'תורתו אמונתו' מתערער. אחרי השואה האיומה, אחר כל מה שעם ישראל עבר כאן, במדינת ישראל לא תהיה יותר סמכות לשר הביטחון לחתום – כך כתוב בחוק תבקש שיראו לך את זה – אם עוברות שלש שנים והיעדים לא מושגים – לא תהיה לך סמכות", זעק פרוש שדרש מגנץ "אני מבקש ממך למשוך את החוק הזה. לפחות שייכנס סעיף שאומר שבכל מצב לשר הביטחון, כל שר ביטחון, יש את הסמכות להעניק דיחוי למי שיושב ולומד ומקיים את הסדר 'תורתו אומנותו'".

מאיר פרוש בני גנץ פטור מגיוס חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד