י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חשיפת 'בחדרי'

יעקב אשר לשקד: "עשיתם פוליטיזציה למצוקת הדיור החרדית"

בעקבות חשיפת 'בחדרי' כי בשבוע שעבר אישר הותמ"ל 8,000 יחידות דיור נוספות בקרית גת מערב ולמרות הצהרות העבר אף אחת מהן לא יועדה לחרדים, ח"כ אשר העלה את הנושא בדיון עם השרה שקד בוועדת הפנים כשהוא טוען כי מדובר בהיגררות אחרי החלטה פוליטית של שר השיכון אלקין: "אנחנו לא מוכנים שכסייפא תהיה תחליף לקרית גת מערב, הממשלה גזלה את כבשת הרש"

יעקב אשר לשקד: "עשיתם פוליטיזציה למצוקת הדיור החרדית"
חבר הכנסת יעקב אשר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שרת הפנים איילת שקד הגיעה היום (שני) לדיון בוועדת הפנים שעסק בסקירה על פעילות משרדה, כשח"כ יעקב אשר שיבח בתחילה את השרה וצוותה על פעילותה החיובית מול הרשויות המקומיות בכל הנוגע למענקי איזון והעבודה היומיומית בכלל. לאחר מכן אמר כי "בזה תם חלק השבחים" ומתח ביקורת על כך שהסקירה המקצועית לא כללה התייחסות לצרכי הדיור החרדי: "מצוקת הדיור שלנו היא חלק מהסטטיסטיקה של המדינה, אם לא תפעלו בנושא לא תצליחו לפתור את משבר הדיור".
 
הוא טען כי "תכנון שכונה חרדית צריך להיות בצורה מסוימת על פי פרוגרמות שאתם קבעתם ברמה המקצועית בהתאם לאופי תכנוני מיוחד של שטחי ציבור, תחבורה ציבורית ועוד. אתם לא די שלא עשיתם כלום בנדון, הממשלה גזלה גם את כבשת הרש כשביטלתם שכונת ענק של 10 אלף יחידות דירות שיועדו לציבור החרדי בקרית גת מערב כשאין באופק שום תכנון אחר. מחסנית התכנון לחרדים כעת במצב ריק עד לא קיים, אלף דירות פה ועוד כמה מאות שם, לא מעבר לכך".
 
אשר סיפר על החלטת הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה (ותמ"ל) שהתכנסה ביום רביעי האחרון לאישור מתחמי בנייה באזור קריית גת מערב, במספר כולל של כ-8,000 יח"ד - כאשר גם בפעם הזו לא אישרו אף לא אחת מהן כבנייה ייעודית לציבור החרדי כפי שדווח לראשונה ב׳בחדרי חרדים׳. "זו החלטה שהתקבלה בגסות לב, רק ברגע האחרון ובעקבות לחץ כבד שהפעלתי, הוסיפו בעל פה שיבחנו איך ניתן יהיה לפעול בהמשך שיהיו דירות לחרדים באזור, זה לעג לרש".

עוד בנושא:

בנייה לחרדים בשפיר? > הוותמ"ל התכנס ושוב התעלם ממצוקת הדיור החרדית
 
אשר הגדיר את החלטת הותמ"ל כ"הדרה של הציבור החרדי", כאשר יש לציין כי הדבר קורה למרות הצהרה של אלקין לפני ארבעה וחצי חודשים במליאת הכנסת כי ישקול בחיוב קידומן של תכניות ייעודיות לחרדים באזור. באותה עת, היתמם אלקין וטען כי אין כלל החלטה שלא להקים את העיר שפיר עבור הציבור החרדי. לטענתו, הוא לא יכל להמתין עד שיסיימו את ייעוד התכנית לחרדים והעדיף לשווק את 10 אלף הדירות במהירות שלא תחת הייעוד 'חרדי', כשהוא מוסיף ומצהיר כי ישקול בחיוב קידום תכנית חדשה ואחרת לחרדים בסך 5,000 יחידות דיור, זאת מתוך 30,000 יחידות דיור שדובר כי ייבנו כחלק מהקמת העיר החרדית 'שפיר'.
 
אלא שכאמור, ביום רביעי שעבר, התכנס הותמ"ל לדון ב-8,000 יחידות דיור באזור קרית גת מערב (המכונה כך פורמלית כל עוד לא הוכרה העיר 'שפיר' בוועדת גבולות), כששוב הדירות לא יועדו לציבור החרדי.

"אין לכם כח על ראשי ערים להכריח אותם לבנות שכונות לחרדים", אמר אשר לשרה שקד, "קרית גת ושפיר הם הפתרון הכי קרוב שלנו למרכז הארץ, ואל תגידו שאתם מכינים לנו את כסייפא, לא נקבל את זה בתחליף, קודם תחזיקו לנו את קרית גת מערב ואז נתקדם לדון בכסיף", חתם אשר.

שרת הפנים איילת שקד השיבה לאשר, כי ״כסיף זה לא רע וזה מעשה ציוני ליישב את הנגב״, שהיא ציינה עוד כי היא מקדמת הרחבת גבולות בקרית יערים ובאלעד בניגוד להמלצת הוועדות הגיאוגרפיות, שהיא התחייבה גם כן ״יקימו את שפיר כעיר חרדית״

איילת שקד יעקב אשר מצוקת הדיור החרדית שפיר קרית גת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד