י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הקרב ייפתח מחדש

לראשונה: ליצמן מאשר בקולו שיפרוש בקרוב מהכנסת

בישיבת סיעת 'יהדות התורה' השבועית בכנסת הפתיע ח"כ ליצמן את חבריו כשרמז כי לא ישוב לכנסת אחרי פגרת הפסח. המשמעות היא שמינויו לראשות ועדת המדע המיועדת לו במסגרת ההסכמים בין 'דגל' ל'אגודה' מתייתר והקרב נפתח מחדש  

לראשונה: ליצמן מאשר בקולו שיפרוש בקרוב מהכנסת
במליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

סיעת 'יהדות התורה' התכנסה אתמול לדיון שיגרתי בנושאים שעל סדר היום כמידי יום שני - יום כינוס הסיעות בכנסת לקראת שבוע החקיקה, כשברקע אישור ועדת הכנסת את מינויו של נציג 'יהדות התורה' יעקב אשר, לתפקיד סגן יושב ראש הכנסת, כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים', שהנושא הוביל להודעה רשמית של ח"כ יעקב ליצמן כי הוא עתיד לפרוש בקרוב מהכנסת.

המינוי של אשר הוא חלק ממכלול מינויים שסוכמו בתוך סיעת 'יהדות התורה', ביניהם גם מינוי יו"ר ועדת המדע שמיועד לחבר הכנסת יעקב ליצמן, שבוחר תפקיד ראשון ותפקיד יו"ר הסיעה שמיועד לחבר הכנסת ישראל אייכלר, אלא שבינתיים ליצמן מכהן בתפקיד יו"ר הסיעה בכנסת עד שיוסר חרם האופוזיציה על איוש הוועדות וימונה לתפקיד יו"ר ועדת המדע של הכנסת.

עוד בנושא:

סוף הקריירה? > נקבע דיון ראשון במשפט; ליצמן יתפטר מהכנסת

היוזמה לעצרת נבלמה > הקרב הבא בין גפני לדרעי | ארי קלמן

עימות באופוזיציה > גפני החרים הדיון; בכיר תוקף "עוסק בג'ובים במקום להפיל את הממשלה"

חברי הכנסת מאיר פרוש וישראל אייכלר שראו כי 'דגל התורה' קיבלה את כל תפקידיה, דרשו שגם 'יהדות התורה' תשלים את סבב המינויים, כך שליצמן ימונה ליו"ר הוועדה ואילו אייכלר ייכנס לתפקיד יושב ראש הסיעה כפי שסוכם.

חבר הכנסת יעקב ליצמן הפתיע והשיב לפרוש ואייכלר בישיבת הסיעה אתמול כי אין טעם להתמנות לתפקיד לשבוע בלבד, כשהוא מגלה למעשה כי הוא לא ישוב לכנסת לאחר פגרת החורף. כשהוא מתכוון להסדר הטיעון בעניינו שבמסגרתו הוא צפוי לפרוש קודם לכן, כדי לייתר את סוגיית הקלון, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים'.

המשפט במסגרתו יודה ליצמן בהאשמות בפרשת מלכה לייפר במסגרת הסדר הטיעון, שהיה אמור להתקיים בשבוע שעבר, נדחה ככל הנראה אל לאחר חג הפסח בהסכמה בין פרקליטו של ליצמן עו"ד ז'ק חן והפרקליטות, כשלעת עתה טרם נקבע מועד חדש.

נציין כי הדיון בסיעה הסתיים ללא הסכמות, כאשר גפני גיבה את ליצמן, בעוד אחרים ציינו כי גם אם הוסר החרם על ידי 'יהדות התורה' בנושא סגנים וחברי וועדות, החרם על ראשות הוועדות טרם אושר, פרוש ואייכלר סירבו לקבל את הטענה ודרשו כי אם ליצמן מילא עוזב יש למנות מישהו אחר מטעם אגודת ישראל לתפקיד יו"ר וועדת המדע.

יהדות התורה ישראל אייכלר יעקב ליצמן משה גפני פרישה מהחיים הפוליטיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד