כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מלחמת הישרדות

נמלטו מהאש של אסד בסוריה, ועכשיו נמלטים מהאש של פוטין באוקראינה

מבין עשרות מיליוני התושבים באוקראינה יש גם אזרחים סורים, שבשנים האחרונות נמלטו מהמלחמה של משטר אסד בארצם, שנתמך בידי פוטין, בתקווה לעתיד טוב יותר. עכשיו הם מוצאים את עצמם שוב במלחמת הישרדות, שוב מול פוטין | צפו בכתבתו של רועי קייס ב'כאן 11'

נמלטו מהאש של אסד בסוריה, ועכשיו נמלטים מהאש של פוטין באוקראינה
אסד ופוטין צילום: מתוך שידורי כאן 11

סורים שנמלטו מהאש של פוטין ואסד בסוריה, מצאו את עצמם שוב במלחמת הישרדות באוקראינה מול אותו פוטין. שיחה עם מונתסר אל-בולבול מקייב, פליט סורי מדרעא, שמשוכנע שהפעם פוטין יפסיד את המערכה.

מבין עשרות מיליוני התושבים באוקראינה יש גם אזרחים סורים, שבשנים האחרונות נמלטו מהמלחמה של משטר אסד בארצם, שנתמך בידי פוטין, בתקווה לעתיד טוב יותר. עכשיו הם מוצאים את עצמם שוב במלחמת הישרדות, שוב מול פוטין. רועי קייס ב'כאן חדשות' שוחח עם אחד הפליטים הסורים בקייב, שבטוח שהפעם זה יסתיים אחרת.

"כל מה שקורה סביבנו באוקראינה אני כבר חוויתי בסוריה. עברתי את כל זה, התנסיתי בכל זה, בהפצצות ובמקלטים ראינו כבר את כל זה. באחת מהפעמים בסוריה נפלו טילים, כולם מתו לידי, אני נשארתי בחיים. טיל נוסף נחת ופצע אותי באותו המקום" סיפר מונתסר אל-בולבול.

תושב בצפון מערב סוריה, מעוז מתנגדיו של אסד אומר לרועי קייס, "בכל מדינה שרוסיה נכנסה אליה התוצאה – הרס וטרור, יש לי מסר לאוקראינים" הוא אומר, "הגנו על ארצכם אחרת הבריחה שלהם מהמדינה שלהם, יקרה להם כמו מה שקרה לנו העם הסורי, אנחנו נמצאים במחנות פליטים".

הפליט הסורי מונתסיר אל-בולבול, בטוח מפתח מקלטו בקייב שידו של פוטין תהיה על התחתונה, בניגוד למה שקרה בסוריה. "פוטין הגיע אל קו הסיום האישי שלו. הפלישה לאוקראינה תגמור לו את הקריירה. כי אוקראינה אינה סוריה. בסוריה העם והצבא עם הרוסים, בחלקם, וחלק אחר התקומם נגד הרוסים, ללא מטוסים או טנקים, היה עם ללא נשק או חמוש בנשק קל שמתקומם נגד המדינה. אבל אוקראינה זאת מדינה עם ריבונות, צבא התנגדות משל עצמה, והעם מאוד מאוד נחוש להגן על עצמו".

בדמשק כבר מנצלים את המצב באוקראינה כדי לקרוא לפליטים הסורים לחזור הביתה, למקום בטוח יותר כביכול, שר הכלכלה הסורי מוחמד סאמר אל-ח'ליל אמר "לא שוחחנו על כך אבל ברור שהסורים באוקראינה ובכל מדינה שירצו לחזור, המדינה פתוחה בפניהם, הם ברוכים כאן".

אך אל-בולבול בקייב, ודוקטור פרהאד שייח' בכר שגר בעיר אודסה עוד משנות התשעים, לא ממהרים לקפּוץ על המציאה, פרהאד אמר: "אודסה מדינה רגועה, אין פחד כאן משום שזה אזור ים ותיירותי, אין כאן כוחות, אני שכחתי את סוריה. כל עוד המשטר הסורי שם, לא אכנס לשם. מונתסיר אמר: "לא בורחים לשום מקום. אשתי והילדים איתי. אני בקייב ונשאר בקייב עד הניצחון, אני פוחד רק מאללה, ואם נחוץ – אז אגן על עצמי".

בשאר אסד ולדימיר פוטין פליטים מסוריה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד