כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
האמהות מזועזעות

הרוסים הביאו משרפות ניידות כדי להסתיר חיילים מתים

מטשטשים עקבות: בניסיון להסתיר את ההיקף האמיתי של ההרוגים במלחמה, הרוסים הביאו משרפות ניידות, כך סיפרו אמהות נסערות. הן סיפרו כי בניהן הוטעו כדי להצטרף למלחמה, ונאמר להם שהם נוסעים לאוקראינה לתרגילי אימון

הרוסים הביאו משרפות ניידות כדי להסתיר חיילים מתים
חיילים רוסים בפעולה צילום: משרד ההגנה הרוסי

בין ארסנל הנשק של רוסיה באוקראינה ישנה סדרה של משרפות ניידות שנועדו לשרוף גופות של חיילים ואזרחים הרוגים ולהסתיר את היקף המלחמה האמיתי, כך דיווח ה'דיילי מייל'. המשרפות נפרסו יחד עם טנקים ומטוסי מלחמה במשך שנים, חלקן החיצוני של המשאיות נראה כמו כלי רכב רגיל, אך מכילים משרפות נסתרות.

מומחי הגנה מערביים אומרים שהם עשויים לשמש לשריפת גופות של חיילים במאמץ להסתיר את מניין ההרוגים האמיתי של המלחמה. "אם הייתי חייל וידעתי שלגנרלים שלי יש כל כך מעט אמון בי שהם שלחו אחרי בשדה הקרב עם משרפה ניידת, או שהייתי אמא או אב לבן, שעלול להיות פרוס באזור לחימה, והממשלה שלי חשבה שהדרך לכסות על הפסדים היא קרמטוריום נייד, אני אהיה מודאג מאוד", אמר שר ההגנה הבריטי בן וואלאס ל"דיילי טלגרף".

בינתיים, ארגון אמהות של חיילים ברוסיה פרסם, שרבים מחייליו הצעירים של פוטין הנלחמים כעת באוקראינה הונו להתגייס ואמרו להם שהם הולכים לתרגילי אימון, ואז נשלחו לעימות עקוב מדם. הארגון הוא לא ממשלתי, והוקם בשנת 1989. הם פרסמו הצהרה לפיה רבים מהצעירים שהתגייסו לצבא הונו לעשות זאת, ואז הוכו אם ניסו לסגת.

"היו לנו שלל טלפונים מאמהות מפוחדות בכל רחבי רוסיה. הם בוכות, הם לא יודעים אם הילדים שלהם חיים או בריאים", אמר אנדריי קורוצ'קין, סגן יו"ר הקבוצה, לאתר הרוסי Takie Del. "אם יש מלחמה, אז אנשי מקצוע צריכים להתמודד איתה, לא בחורים לא מאומנים", הוא אמר, והוסיף שזה "קטסטרופה מוחלטת שחיילים נלחמים במלחמה בכפייה".

לצעירים נאמר שהם הולכים לגבול לתרגילים, ואז שונו החוזים שלהם כדי להבהיר להם שהם נמצאים שם למלחמה. "הם מחליפים לגדודים שלמים את החוזה, למרות שהחבר'ה לא הגישו שום בקשה רשמית לכך, ולא נקטו יוזמה כזו".

עוד נמסר, כי "יש מקרים של אלימות פיזית, ומכות למי שמסרבים להיות חיילים בחזית. ואחרי זה לא ידוע לחלוטין מה קורה איתם, כי לוקחים להם את הטלפונים". הארגון נערך כעת להגשת תלונה רשמית למשרד התובע הצבאי הראשי.

משרפות מלחמת אוקראינה רוסיה צבא רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד