כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
צעד שלושה ימים

הילד בכה למצלמות: "השארנו את אבא בקייב, הוא עוזר לגיבורים שלנו"

ילד שאביו נשאר לסייע לכוחות האוקראינים המוצבים בקייב, בבכי למצלמות: "השארנו את אבא שלנו שם הוא עוזר לגיבורים שלנו"

הילד בכה למצלמות: "השארנו את אבא בקייב, הוא עוזר לגיבורים שלנו"
הילד בגבול אוקראינה-פולין צילום: באדיבות המצלם

ילד אוקראיני דומע סיפר על פרידה קורעת לב מאביו שנשאר מאחור כדי להצטרף למאבק נגד פוטין בזמן שהמשפחה ברחה לגבול אוקראינה פולין.

כשדמעות זולגות על פניו וקולו נשבר מרוב רגשות, הילד הקטן מתאר את הפחד והאבל שסובלים מאות אלפי ילדים אוקראינים שהופרדו כעת ממשפחותיהם בגלל הפלישה הרוסית.

מארק גונצ'רוק התראיין בדרכו מקייב לאחר שזה עתה נפרד מאביו, שהחליט להישאר מאחור כדי להגן על הבירה מפני כוחות פוטין. הילד הקטן, ככל הנראה בן שמונה, חולץ בצידי הכביש לאחר כשלושה ימי הליכה לכיוון הגבול הפולני. מותש, הוא התראיין לעיתונאי פיני, שהודה לו על שהציל אותו.

הוא אמר למצלמה: "השארנו את אבא בקייב, אבא יעזור לגיבורים שלנו, לצבא שלנו. הוא עלול להילחם". פליטים אחרים יצאו מאוקראינה לכיוון פולין גם הם בוכים. הילד אמר לכתב: "הלכנו שעות רבות והצלת אותנו. חשבנו שנצטרך ללכת ימים רבים". הסרטון קורע הלב מתאר את הטרגדיה האנושית המתרחשת באוקראינה שבה יותר מ-500,000 בני אדם נמלטו מאוקראינה מאז פלשה רוסיה למדינה בשבוע שעבר, לפי סוכנות הפליטים של האו"ם.

הספירה האחרונה, ועדיין הולכת וגדלה, הביאה 281,000 אנשים לפולין, כ-84,500 להונגריה, כ-36,400 למולדובה, יותר מ-32,500 לרומניה וכ-30,000 לסלובקיה, כך אמרה דוברת נציבות האו"ם של האו"ם שאביה מנטו. ישנם תורים של יותר מ-25 קילומטרים לכלי רכב המנסים לצאת מגבולות אוקראינה למערב.

מלחמת אוקראינה רוסיה חציית גבול ילד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד