י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ח"כיות הצטרפו ל'נשות הכותל' • "התנהגות בזויה"

משמר הכותל ניסה למנוע את כניסת הח"כיות סתיו שפיר, תמר זנדברג ומיכל רוזין, להתפלל עם 'נשות הכותל' • ח"כים: "פעולה בניגוד לחוק ולהחלטת בג"ץ. פרובוקציה"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



שוב עימות בכותל המערבי בתפילת ראש חודש של ארגון 'נשות הכותל': למרות התנגדות המשטרה ובלבוש טלית, השתתפו הבוקר (ג') חברות הכנסת סתיו שפיר מהעבודה, ותמר זנדברג ומיכל רוזין ממרצ בתפילת נשות הכותל.

נוכחותן במקום מנעה את מעצרן של המתפללות בתום התפילה.

משמר הכותל ניסה למנוע את כניסתן של חברות הכנסת לרחבת הכותל, אולם השלוש התעקשו על זכות המשתתפות להתפלל ובלבוש טלית.

כבר 24 שנים ש'נשות הכותל' מגיעות מידי ראש חודש לתפילה ברחבת הכותל, בניגוד לפסיקת בג"ץ, ונעצרות על-ידי המשטרה. בזכות ההשתתפות חברות הכנסת הבוקר, נמנעו המעצרים הרגילים.

בהמשך התקהלו במקום מפגינים חרדים שמחו על תפילת הנשים ותקעו בשופרות.

בסוף השבוע האחרון הופצו פשקווילים נגד 'נשות הכותל', שקראו לבוא ולמחות נגד "חילול הקודש".

פוליטיקאים מימין: "מובילות למלחמת אחים. זו פרובוקציה"

הרב שמואל רבינוביץ', רב הכותל והמקומות הקדושים, הגיב לאירוע ואמר: "קבוצת נשים המבקשות להביע את השקפת עולמן, בחרו להפוך את הכותל המערבי לאתר הפגנה, ולהביא אחים מול אחים לעימות מיותר.

"פעולתן נעשית בניגוד לחוק, בניגוד להחלטת בג"ץ, ובניגוד להבהרות שניתנו על ידי היועץ המשפטי לממשלה, כאשר ניתנה להם את האפשרות לקיים את מנהגן בצמוד לכותל בקשת רובינסון. אך הן מבקשות לעשות זאת דווקא בעזרת הנשים תוך פגיעה ברגשות. חציית הקווים שלהן תחזיר לירושלים את מלחמת האחים שכבר החריבה אותה בעבר"

ח"כ אורי אריאל ממפלגת הבית היהודי שלח מכתב מיוחד לראש הממשלה ובו כתב: "קבוצה זו עתרה לבג"ץ לפני כעשר שנים ובית המשפט בהרכב מורחב ייעד להן מקום בקשת רובינסון, כשהיועץ המשפטי לממשלה הבהיר מפורשות כי בעקבות כך על המשטרה למנוע כל הפרה מכללי ההתנהגות שנקבעו ברחבת הכותל המערבי. ההקצנה שלהן תוביל את כולנו ל"מלחמת אחים" חלילה ברחבת הכותל המערב".

גם חברת הכנסת מירי רגב מהליכוד-ביתנו הגיבה: "הפרובוקציה של חברות הכנסת שפיר וזנדברג היא פגיעה בסמלי השלטון והפעולות האנרכיסטיות הפכו מזמן לספורט לאומי בקרב השמאל הקיצוני בישראל.

"יש להוקיע התנהגות בזויה זו המבקשת לפגוע בקודש הקודשים וברגשות העם היהודי והציבור בישראל", הוסיפה.
נשות הכותל סתיו שפיר תמר זנדברג מיכל רוזין משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד