כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"תסתלקו, כל עוד אתם חיים"

הכובש הרוסי במצוקה: התושבים הפגינו נגד החיילים שכבשו את עירם

יממה אחרי כיבוש העיר ברדיאסנק, הופתעו הכוחות הרוסים מהתגודדות של תושבים מקומיים שצברה תאוצה מעשרות למאות | המפגינים  מחו על הכיבוש המהיר והזהירו מהתנגדות אלימה | צפו

הכובש הרוסי במצוקה: התושבים הפגינו נגד החיילים שכבשו את עירם
ההפגנה צילום: צילום מסך

דרמה של ממש התחוללה אתמול בעיר ברדיאסנק, יום אחרי שהכוחות הרוסיים הצליחו להשתלט עליה. ברוסיה הציגו את כיבוש ברדיאנסק כהישג חשוב אחרי שורה ארוכה של כשלונות. מדובר בעיר עם 100 אלף תושבים, והיא העיר הגדולה ביותר שנכבשה עד כה על ידי רוסיה.

תושבי ברדיאנסק לא התנגדו אתמול לכיבוש הרוסי בצורה עיקשת כמו תושבי חארקוב, ונראה שגם צבא אוקראינה השקיע פחות מאמץ כדי למנוע את הכיבוש שלה בידי רוסיה. תושבי העיר הם דוברי רוסית, וברוסיה העריכו כי הם ישמחו אל מול הכיבוש הרוסי, משום שבוויכוח הפנימי באוקראינה, תושבי הערים המזרחיות, נטו יותר לכיוון הפרו רוסי, ורצו להעניק לשפה הרוסית מעמד של שפה רשמית באוקראינה.

אלא שאתמול, אחרי שרוסיה ציינה בחגיגיות רבה את 'שחרורה' של ברדיאנסק מידי 'הנאצים האוקראינים', הגיעו כמה עשרות תושבים אל בית העיריה, והפגינו מול החיילים הרוסים החמושים ששמרו עליו. עד מהרה התרחב מספר המפגינים למאות, ובדיווחים המעודכנים נראה שכבר למעלה מאלף מפגינים עומדים מול החיילים הרוסים בכמה מוקדים ברחבי העיר, ומוחים בתוקף נגד הכיבוש הרוסי.

"ברדיאנסק היא אוקראינה", חזרו המפגינים באחת ההתקהלויות על הסיסמה שוב ושוב.

בהפגנה אחרת צעקו המפגינים פה אחת: "הבית הביתה הביתה, כל עוד אתם חיים", כשהם רומזים לחיילים הרוסים שאם לא יסתלקו מהעיר, הם צפויים להתמודד גם עם התקפות קטלניות נגדם. בכל ההפגנות הניפו המפגינים דגלי אוקראינה ולבשו בגדים בצבעי כחול צהוב, כצבעו של הדגל האוקראיני.

החיילים נראים בתיעודים כשהם נבוכים ואינם יודעים כיצד להתייחס למצב. חלקם מסתירים את פניהם בידיהם כשהאזרחים האוקראינים מצלמים אותם, ורובם רעולי פנים למחצה מאותה הסיבה. באחת ההתגודדיות נראה שהמפגינים השיגו את מבוקשם, והחיילים הרוסים נכנסים לכלי הרכב ועוזבים את השטח, לפני שיתפתח עימות אלים בינם ובין המפגינים.

חשוב לציין כי בכל התיעודים שפורסמו שומרים החיילים הרוסים על איפוק מלא, ואינם נכנסים לעימות עם המפגינים. הם לא מתווכחים או מאיימים, אלא עומדים על עומדם, כשבידיהם נשק דרוך ומוכן לפעולה, מה שמונע מהאזרחים האוקראינים להתעמת איתם. עם זאת, נראה שגם ברוסיה מבינים היטב, שההפגנות שהחלו אתמול יימשכו גם בימים הקרובים, וככל הנראה יגיעו במהירות גם לפסים אלימים.

מלחמת אוקראינה רוסיה הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד