י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

לא הסדיר את מעמדו בצה"ל: נכדו של מחזיר בתשובה ידוע נעצר - וגויס

ניצנים ראשונים של גיוס חרדים? שוטרי המשטרה הצבאית לכדו בתוך ארון בן ישיבה מירושלים, נכדו של מחזיר בתשובה ידוע, לאחר שלא הסדיר מעמדו בצה"ל • בתא המעצר כפו עליו לחתום על מסמכי חיול: "לא תחתום - תישאר במעצר זמן רב" • בני המשפחה: "נעשה את כל המאמצים למנוע הגיוס"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

ניצנים ראשונים של גיוס חרדים: אתמול (ב) לפנות בוקר, התדפקו שוטרי המשטרה הצבאית על דלת בית פרטי בשכונת הר שמואל בירושלים. השוטרים שאלו על תלמיד ישיבת 'רבנו חיים עויזר', בן 20, נכדו של אחד מגדולי המחזירים בתשובה.

אחד מבני המשפחה, שנמה את שנתה באותה השעה, פתח את הדלת.

"איפה נ', הוא בבית?" שאלו השוטרים והסבירו כי בידם צו מעצר נגדו, בגין אי הסדרת מעמדו בצה"ל. מאוחר יותר התברר, כי בשל העובדה שהבחור נדד בין מספר ישיבות במהלך השנה האחרונה, הוא לא הסדיר את מעמדו בצה"ל.

בן המשפחה התבקש להצטרף אליהם בחיפושים בתוך הבית.

נ', ששמע את ההמולה, התעורר משנתו והתחבא בתוך אחד הארונות. כעבור חמש דקות של חיפושים בתוך הבית, חשפו החיילים את מקום המחבוא של נ', אזקו אותו והובילו אותו אל ניידת שהמתינה מחוץ לבית.

נ' נלקח לתא מעצר באחד מבתי הכלא הצבאיים, וכעבור מספר שעות בתא המעצר, הבהירו לו: "אם לא תחתום על המסמכים שנציג בפניך - אתה תישאר במעצר זמן רב".

נ' לא ידע חתימה כי על המסמכים חוסמת את דרכו חזרה אל ספסלי הישיבה. הלחץ של הגורמים הצבאיים שהופעל עליו במשך זמן רב, עשה את שלו - והוא חתם על המסמכים. בדיעבד הבין כי ברגע החתימה הפך לחייל מן השורה.

מאז מעצרו ועד היום הצהריים, משפחתו מתקשה ליצור עמו קשר. "בפעם היחידה שהצלחנו לדבר איתו", סיפר דודו של נ' בשיחה עם 'בחדרי חרדים', "הוא סיפר לנו שבעל כורחו הוא חתם על מסמכים וכנראה הוא נמצא בתהליך חיול".

הבוקר, הגיע דודו של הבחור אל ביתו של הגראי"ל שטיינמן. "ראש הישיבה שמע את הסיפור ושתק למשך שתי דקות", סיפר הדוד. "מיד לאחר מכן, הגראי"ל התבטא במילים: 'גזירה נוראה' וקבלת הקהל הופסקה". מוקדם יותר בן משפחה אחר ביקר בבית הגר"ש אוירבעך, שביקש מבני ביתו להפעיל את נציגי הציבור.

לקראת הצהרים הגיעו בני המשפחה לבקו"ם בתל-השומר, שם ניסו לפגוש את נ', אך ללא הצלחה. "הוא כנראה נמצא בתהליך חיול", אומר הדוד. "אנחנו נעשה את כל המאמצים למנוע את הגיוס שלו ושיוכל לחזור ללמוד בישיבה".
מקובל גיוס צה''ל חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד