י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
השיירה נעצרה | צפו

מלחיץ: חרדית ילדה במהלך המנוסה מאוקראינה

ההימלטות של עשרות אלפי יהודים מהמדינה הבוערת, גוררת גם סיפורים לא שגרתיים | קבוצה שיצאה מאומן בדרכה לגבול הונגריה נאלצה לעצור אחרי שאחת מנשות הקבוצה כרעה ללדת, בסיוע צוות רפואי שהוזנק למקום | צפו

מלחיץ: חרדית ילדה במהלך המנוסה מאוקראינה
חברי השיירה שנמלטו צילום: מתוך הסרטון

במהלך הלילה יצאה שיירה נוספת של יהודים מאוקראינה לכיוון הונגריה. שיירה שאורגנה על ידי ארגון הצלה אוקראינה בראשות שלומי רזיליו. בזמן שהשיירה היתה בדרכה, אחת הנשים כרעה ללדת, דבר שאילץ את השיירה לעצור בדרכה להונגריה.

שלומי אלישע סמנכ"ל הצלה אוקראינה מספר כי "במהלך הנסיעה החלו צירי לידה לאחת הנוסעות מהעיר אומן, כך שהשיירה נאלצה להמתין ולא להמשיך בדרכה, בשעות הבוקר השיירה המשיכה לכיוון גבול הונגריה כי לא הייתה ברירה, ובמרחק 30 דקות מגבול הונגריה - אוקראינה התבצעה הלידה על ידי צוות רפואה מקומי שהוזנק על ידינו".

השיירה שיצאה הלילה מאומן הצליחה להגיע להונגריה עם כל הלחץ והסכנות שבדרכים, אנשי הקהילה היהודית באומן התארגנו בהתאם, ולקחו בחשבון שהאישה תלד בדרך, אך עקב הסכנה להישאר באומן, הוחלט לצאת לדרך, ואנשי הארגון התארגנו עם סיוע רפואי לאורך הדרך אם הלידה אכן תקרה. ואכן הלידה עברה בשלום.

מנכ"ל הצלה אוקראינה, שלמה רוזיליו, שנמצא באזור הלחימה באוקראינה, קרא אתמול (שני) לכל התושבים לעזוב: "המצב כאן מחריף מרגע לרגע. אני קורא לכל האזרחים הישראליים שעדיין יכולים לצאת מאוקראינה, שיעשו זאת, אך יהיו איתנו בתיאום, כדי לוודא שלא מפרים את שעות העוצר או הנחיות של גורמי הביטחון באיזור. אנו פועלים כאן בנחישות אך גם נערכים לגרוע מכל".

בעוד חיילים אוקראינים נלחמים על חייהם ועל עצמאות אוקראינה, הרחוב היהודי באומן תחת עלטה כבדה, לאחר שכל מי שהיתה לו אפשרות לעזוב, נמלט מהעיר, ביום השני של המלחמה נהרג אדם מקומי באומן, ומאז מי שהצליח להימלט, עשה זאת, אך נשארו מספר יהודים באומן שלומדים ומתפללים במקום לישועה גדולה.

מלחמת אוקראינה רוסיה לידה הצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד