י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בשורה ברפואת הנפש

צבר רפואה ומאוחדת ירושלים פועלים בשיתוף פעולה לרווחת המטופלים

אנשי צבר רפואה הציגו בפני מנהלי קשרי הקהילה של מאוחדת ירושלים את השירות, הכולל צוות של פסיכיאטר, אחות ועובדת סוציאלית מטעמם,  המעניקים אשפוז אינטנסיבי בבית למתמודדי בריאות הנפש, כחלופה מלאה לאשפוז מוסדי • רוצים להצטרף למהפכה של מאוחדת?השאירו פרטים בסוף הכתבה

צבר רפואה ומאוחדת ירושלים פועלים בשיתוף פעולה לרווחת המטופלים
שת"פ מיוחד צילום: יח"צ

בכירי צבר רפואה הופיעו בפני מנהלי קשרי הקהילה של מאוחדת שירותי בריאות בירושלים והציגו את פתרונות ויתרונות האשפוז הביתי.

בפגישה הופיעו והרצו בפני המשתתפים המייסד והמנהל הרפואי של צבר רפואה ד"ר רוני צבר וד"ר אורן לבשטיין, מנהל מחלקת פסיכיאטריה בבית של צבר רפואה. הצוות הציג בפני המשתתפים המכובדים את חמש מחלקות אשפוז הבית שמציעה צבר רפואה למבוטחי מאוחדת במימון ציבורי, המאפשרים מניעת אשפוז בבתי חולים וקבלת מענה מלא לכל הצרכים הרפואיים בסביבת הבית. "שירותי פנימית בבית, הוספיס בית, שיקום בבית, אי ספיקת לב בבית ופסיכיאטריה בבית," הסביר ד"ר צבר, "ניתנים למטפלים על ידי צוות רפואי ורב מקצועי מומחה, הזמינים למטופלים לכל שינוי או שאלה, 24/7 בכל ימות השנה, וזאת כדי לאפשר להם להמשיך לשהות בקרבת משפחתם ובסביבתם הרגילה והנוחה."

לאחרונה הושק שירות חדש למבוטחי מאוחדת ירושלים של אשפוז בית למתמודדי בריאות הנפש, במימון מאוחדת ובניהול צוותים של צבר רפואה, מערך אשפוז הבית הגדול והותיק בישראל, המשתף פעולה בחמש מחלקות אשפוז עם כל קופות החולים בישראל.

אנשי צבר רפואה הציגו בפני מנהלי קשרי הקהילה של מאוחדת ירושלים את השירות, הכולל צוות של פסיכיאטר, אחות ועובדת סוציאלית מטעמם,  המעניקים אשפוז אינטנסיבי בבית למתמודדי בריאות הנפש, כחלופה מלאה לאשפוז מוסדי. שיתוף הפעולה עם מאוחדת ירושלים, במסגרתו הושק השירות הייחודי ניתן בהתאמה למגזר החרדי, ומהווה מענה יחיד וחדשני מסוגו עבור מטופלי בריאות הנפש, שעד כה לא זכו לקבל מענה בקהילה לצרכיהם הרפואיים.


שת"פ מייחד • יח"צ

מנהלי צבר רפואה סקרו את פעילות החברה והדגישו את היתרונות הרבים שיש לאשפוז בבית – דבר אשר בקונצנזוס בקרב כל גורמי הרפואה. הם הרחיבו גם על נושא השיקום אשר נחשב כתחום שגם בו מחוללת צבר מהפכה של ממש והפכה אותו מתחום שנחשב יחסית מוזנח לתחום שבו החולים יכולים להרגיש כי הם מקבלים את המגיע להם ללא חשש.

דודי שוורץ, מנהל המגזר החרדי במחוז ירושלים במאוחדת שירותי בריאות, מציין: "מנהלי קשרי הקהילה של צבר שיתפו במהלך יום העיון סיפורים מהשטח על מטופלים שכבר קיבלו את השירות של צבר רפואה ומביעים שביעות רצון גבוהה מהשירות ומהעובדה שהם מקבלים אותו בביתם. התכנים שהעבירו אנשי צבר רפואה ביום העיון תרמו רבות למנהלי קשרי הקהילה של מאוחדת, וסייעו בהפיכת התהליכים לברורים ופשוטים יותר, וסייעו בהבניית תהליכים פשוטים יותר להנגשת השירות למנהלי קשרי הקהילה ובכך למבוטחים של מאוחדת מחוז ירושלים. שיתוף הפעולה עם צבר רפואה חשוב מאד כדי לאפשר להמשיך ולהעניק למטופלים שירות יעיל ואיכותי ולהגיש אותו עבור אוכלוסיות גדולות יותר. "

בשנים האחרונות צבר רפואה פועלת לפתיחת מחלקות נוספות לאשפוז בית, מתוך אמונה שעתיד הרפואה טמון בחיזוק השירותים הניתנים בבית ובקהילה. מדובר במגמה כלל עולמית המשקפת את ההבנה שהמקום הנכון והטבעי לטיפול באדם החולה הוא בסביבתו הטבעית, תוך מתן ליווי וגיבוי רפואי ומקצועי 24/7 . ההנחה היא, שברוב המקרים אדם ירגיש הכי טוב והכי בטוח בביתו שלו. אשפוז בבית עדיף על פני אשפוז מוסדי בשל הירידה המשמעותית בסיכון להדבקות ממחלות, שמירה על הרצף הטיפולי בין בית החולים לבית החולה ושמירה על שיגרת חיים תקינה עבור החולה ושאר בני המשפחה.

מאוחדת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד