ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
נכשל ניסיון התנקשות בזלנסקי

האזרחים ממשיכים להימלט, הרוסים מפגיזים ללא רחם והעולם עומד מנגד

התקיפות הרוסיות מתגברות גם לעבר אוכלוסיה, כולל בתי חולים והעולם עדיין עומד מנגד. מוקדם יותר הערב הופצץ מגדל תקשורת בבירה קייב וכתוצאה מכך שידורי הטלוויזיה הופסקו | בית הדין בהאג ייפתח בחקירת פשעי המלחמה | דיווח: נכשל ניסיון התנקשות בנשיא זלנסקי

האזרחים ממשיכים להימלט, הרוסים מפגיזים ללא רחם והעולם עומד מנגד
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: משטרת אוקראינה

היום השישי ללחימה הרוסית באוקראינה ותיעודים, ותמונות לווין מאמתים את העובדה המדאיגה שמצביעה על כך ששיירה רוסית באורך של 64 קילומטרים עושה דרכה באיטיות אך בבטחה לבירה קייב. כל זאת יממה לאחר שהשיחות בין הצדדים בבלארוס לא הצליחו להביא הפסקת אש. הרוסים חוזרים על דרישתם מהמערב לא לבנות מתקנים צבאיים במדינות שהיו חלק מברית המועצות לשעבר, כך צוטט שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב על ידי סוכנויות הידיעות הרוסיות.

בנוסף לכוחות הרוסים הגדולים, נראה שהמתקפה מתרחבת והופכת נועזת יותר משעה לשעה, מגדל תקשורת, אתר הנצחת נרצחי השואה היהודים בבאבי יאר ואפילו בית חולים לילדים שחולים במחלות קשות. לצד זאת, נעשה ניסיון לחסל את נשיא אוקאראינה ולודימיר זלנסקי שלא צלח.

עדכונים:

23:59 > משרד החוץ הפולני ביקש מעיריית ורשה להחרים שני מבנים שנמצאים בבעלות השגרירות הרוסית, אולם לא משמשים לפעילות דיפלומטית. סגן שר החוץ, מרצ'ין פזידץ', ציין כי יש עוד מבנים רבים בעיר שהרוסים חייבים עליהם עשרות מיליוני זלוטי למדינה ויש כוונה להחרים אותם ולשכן בהם פליטים מאוקראינה. כך דווח ב'מעריב'.

23:57 > משרד הפנים של אוקראינה: כ-80,000 אוקראינים חזרו מחו"ל מאז שרוסיה פלשה למדינה. רובם המכריע של האזרחים הם גברים שהצטרפו ללחימה.

23:49 > ברוסיה מדווחים: חברת ׳נייקי׳ סגרה את המכירות במדינה באתר הרשמי ובאפליקציה. ברשתות החברתיות מוסיפים כי גם חברת אפל הפסיקה למכור את המוצרים בחנות באונליין.

23:24 > דיווח אוקראיני: הצבא הרוסי מבצע תקיפות אוויריות על תשתיות אזרחיות באזור זפורוז'יה.

23:16 > דיווח אוקראיני: ניסיון התנקשות בנשיא וולודימיר זלנסקי נכשל. על פי הדיווח קבוצת עילית של 'קדירובצי' (הבריונים של נשיא צ'צניה רמזן קדירוב) ניסו להתנקש בנשיא אוקראינה בקייב. כך מסר מזכירו של שר ההגנה האוקראיני, אולקסי דנילוב.

22:54 > אוקראינה השעתה את הוצאת הדרכונים עד להודעה חדשה, כדי לוודא שכל הגברים נשארים באוקראינה כדי להילחם ברוסים.

לפי משרד הפנים האוקריאני אנשים רשאים להציג מסמך שפג תוקפו או שלא הודבק אליו תמונה בזמן, כמסמך זהות.

22:39 > תובע בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג קארים חאן הודיע, ​​שהוא פותח בחקירה על "המצב באוקראינה" בעקבות פלישת רוסיה.

בית הדין הבינלאומי לצדק יקיים דיונים ב-7 וב-8 במרץ בנוגע למלחמה באוקראינה עם התגברות הלחימה. "בית הדין הבינלאומי לצדק של האו"ם, יקיים דיונים פומביים בתיק הנוגע להאשמות על רצח עם במסגרת האמנה למניעת וענישה של רצח עם ביום שני 7 וביום שלישי 8 במרץ 2022", כך מסר בית המשפט בהצהרה.

22:28 > ‏דיווח ב-CNN: ארה"ב נמצאת בקשר עם זלנסקי באמצעות טלפון לווייני מאובטח.

21:47 > לא רק המרחב האווירי: מדינות האיחוד האירופי שוקלות לאסור על ספינות רוסיות להיכנס לנמליהן. כך דווח ב'מעריב'.

21:44 > דיווח אוקראיני: בית החולים הלאומי לילדים בקייב נפגע מטיל. ילדים עם המחלות המסוכנות ביותר הזקוקים לניתוחים, מתפתלים מכאבים במקלט / במרתף של בית החולים.

21:22 > במכון לזכר השואה 'יד ושם' מגנים בחריפות את המתקפה הרוסית שהובילה לפגיעה באתר הרצח באבי יאר: "אנו עוקבים בדאגה רבה אחרי מעשי התוקפנות נגד מטרות אזרחיות באוקראינה וקוראים לקהילה הבין-לאומית לנקוט צעדים לשמירה הן על חייהם של האזרחים והן על האתרים ההיסטוריים המנציחים את זכר השואה".

21:03 > מועצת זכויות האדם של האו"ם מסרה שלפחות 136 אזרחים נהרגו עד כה. עם זאת, המועצת הודיעה, כי סביר להניח שיש מספר גבוה של מקרים שלא דווחו.

20:50 > כתוצאה מפגיעת טילים רוסיים בכיכר החירות בחראקוב, נהרסה הקונסוליה הסלובנית.

20:33 > גורם רשמי בארצות הברית: "ההתקדמות של רוסיה לקייב הואטה עקב אתגרי דלק ואספקה - ​​אך אולי גם עקב ארגון מחדש, וחשיבה מחודשת על דרכי הפעולה".

20:15 > עיתון אוקראיני מפרסם הדלפה שלטענתו מכילה את פרטיהם של 120,000 חיילים שמשתתפים בפלישה הרוסית למדינה.

20:05 > שר החוץ יאיר לפיד: "אנו מגנים את הפגיעה בבית הקברות היהודי הסמוך לאתר ההנצחה המציין את שואת יהודי קייב ורצח העם היהודי בבאבי יאר. אנו קוראים לשמור ולכבד את קדושת האתר".

19:50 > שגריר ארצות הברית בישראל, טום ניידס, תקף בחריפות את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ואת ההחלטה לפתוח במלחמה מול אוקראינה, וכינה אותו "אדם משוגע", כך דווח ב-Ynet.

19:15 > רופאים ברוסיה חתמו על מכתב בו הפצירו בפוטין להפסיק את הפלישה. "מתנגדים בתוקף לפעולות הצבאיות שמבצעות הכוחות הרוסים בשטח אוקראינה".

19:10 > הנשיא זלנסקי הודיע על החזרת שגרירי אוקראינה מקירגיזסטן וגאורגיה להתייעצויות, מכיוון שמדינות אלו "מצדיקות תוקפנות רוסית נגד אוקראינה ועמדה לא מוסרית ביחס לסנקציות נגד הפדרציה הרוסית".

19:05 > הרוסים פתחו במתקפת טילים חדשה על חארקוב, דיווחים על הרוגים ופצועים. ראש העיר איגור טרחוב אמר: "מפגיזים אותנו כל הזמן. כעת בוצע פיגוע רקטות באזור מגורים. יש הרוגים, יש קורבנות, בית החולים נהרס, המצב מאוד מסובך" אמר טרחוב.

19:00 > המשמר הלאומי והכוחות המזוינים נלחמים ברוסים שרוצים לפרוץ למרכז לתקשורת אסטרטגית ואבטחת מידע בזפוריז'יה, עיר בדרום-מזרח אוקראינה.

18:30 > נשיא אוקראינה פונה לעולם: "מה הטעם לומר "לעולם לא עוד" במשך 80 שנה, אם העולם שותק כשפצצה נופלת על אותו מקום של באבי יאר? לפחות 5 הרוגים. ההיסטוריה חוזרת על עצמה".

יו"ר הכנסת לשעבר, ח"כ יולי אדלשטיין על הפגיעה ליד באבי יאר: מצמרר לראות פגיעה בבאבי יאר, אחד מסמלי השואה המובהקים ביותר.
אולי מעז יצא מתוק והאירוע הזה יגרום להבנה של גודל החורבן שמלחמות יכולות להביא איתן. העולם כולו צריך להתאחד על מנת להפסיק את הלחימה בדרכים דיפלומטיות ובצורה מהירה.

18:00 > משרד המודיעין האוקראיני: רוסיה מכינה פרובוקציה מכוונת כדי להצדיק הכנסת חיילים בלארוסים על פי מידע מודיעיני ישנם כעת כ-300 טנקים בלארוסים ליד הגבול הבלארוסי-אוקראיני.

17:47 > דיווחים באוקראינה: המתקפה הרוסית גרמה נזק למרכז הנצחת השואה בבאבי יאר בקייב, מקום בו נרצחו ונקברו בקבר אחים עשרות אלפי יהודים.

17:35 > ר"מ בריטניה ג'ונסון: "ההפגזות בחרקיב הן זוועות שבוצעו נגד אזרחים חפים מפשע".

17:25 > תיעוד: בעקבות ירי רוסי לעבר מגדל טלוויזיה, כמה ערוצים בקייב הפסיקו לשדר. לשכת הנשיא פרסמה כי מגדל הטלוויזיה נפגע, ובשל כך לא יתקיימו שידורי ערוצי טלוויזיה. לדבריהם, שידורי הגיבוי של חלק מהערוצים יתאפשר בהמשך.

17:00 > משרד החוץ יחד עם גורמים נוספים פועל על מנת להעביר את גופתו של ההרוג לקבורה בישראל, מהר ככל הניתן.

16:55 > תושבים תפסו גבר בזפורוז'יה, עיר בדרום-מזרח אוקראינה, שהצית עמדות צבאיות. לפני הגעתם של אנשי אכיפת החוק, הוא נקשר לעמוד עד שהשוטרים הגיעו.

16:50 > ‏יורש העצר של איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד שוחח עם נשיא רוסיה פוטין. בן זאיד הדגיש כי השיחות עם כל הצדדים יימשכו במטרה לסייע במציאת פתרונות דיפלומטיים לסיום המשבר באוקראינה.

16:40 > בצפון אזור פולטבה, במזרח אוקראינה, מצאו תושבים מקומיים ציוד רוסי נטוש, תדלקו אותו ומסרו אותו לצבא האוקראיני.

16:29 > אוקראינה טוענת שרוסיה מתכננת להפיץ חדשות מזויפות על כניעה. "רוסיה מכינה מסע דיסאינפורמציה המוני כדי לשקר כי אנשי צבא ופוליטיקאים בכירים נכנעו", אמר שר ההגנה האוקראיני אולקסי רזניקוב, "כדי 'לאשר' מידע מזויף זה, יופצו 'מסמכים' חתומים לכאורה, כמו גם סרטונים מזויפים ערוכים", אמר רזניקוב בהצהרה מקוונת.

16:00 > העולם מפנה עורף לרוסיה: מליאת האו"ם התרוקנה כשהנציג הרוסי אמר שרוסיה נאלצה לפלוש לאוקראינה כדי 'לעצור מהם להשיג נשק גרעיני'.

15:40 > משרד ההגנה הרוסי: קוראים לאזרחי קייב המתגוררים סמוך למתקנים צבאיים ומקומות מסחר להתפנות מבתיהם.

15:13 > שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק הביע היום (שלישי) אכזבה מהחלטת משרד הפנים הישראלי לא לאפשר לפליטים אוקראינים להגיע לישראל מפולין או הונגריה.

"קסדות ואפודי מגן חשובים לנו מאוד. הם אזלו במחסנים של מדינות אירופה. ביקשנו מישראל לקבל ציוד מיגון כזה. לא רק עבור הצבא - אלא [גם] המשטרה, הכבאים והצוותים הרפואיים. כולם צריכים קסדות ואפודי מגן", אמר.

הוא הוסיף כי הנשיא וולודימיר זלנסקי ביקש מראש הממשלה נפתלי בנט לספק נשק לאוקראינה. "אנחנו זקוקים לנשק הגנתי. לא אוכל להגיב מעבר לכך לגבי איזה נשק וכמה נשק אנחנו צריכים. אנחנו מקווים שישראל תנהג כמו שאר העולם ותעזור לנו גם עם נשק".

15:00 > המונים מנסים להימלט ברכבת מקייב הבירה. שון ווקר, כתב 'הגרדיאן' שנכח במקום, תיאר את המשבר ההומניטרי המתגלגל כ"בלתי נסבל". הוא צייץ בטוויטר: "זקנים, ילדים, נכים, חיות מחמד, הרכבת הזו כבר עמוסה, אנשים חוששים שזו יכולה להיות ההזדמנות האחרונה לברוח".

14:21 > ראש ממשלת אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, אמר כי ההגנה על בירת אוקראינה, קייב, היא בראש סדר העדיפויות שלו, הוא מינה מושל צבאי לעיר על רקע הפלישה של רוסיה. "אם נגן על קייב, נגן על המדינה, קייב היא הלב של המדינה שלנו", אמר זלנסקי.

זלנסקי מינה את הגנרל ז'רנוב מיקולה מיקולאיוביץ' לראש הממשל הצבאי בעיר קייב. "ויטלי קליצ'קו נשאר ראש עיריית קייב. יהיה לו תחום אחריות משלו לטפל בנושאים ערוניים, ועכשיו זו תהיה עבודה משותפת", אמר זלנסקי. הוא גם הביע צער על ההפגזה הכבדה בחראקוב מוקדם יותר הבוקר "זה מחיר החופש" אמר.

14:10 > בקייב מדווחים על מחסור בלחם עקב ההפגזות, לאחר שכבישים ניזוקו, והמשאיות לא מסוגלות לספק לחם בחנויות באזורים מסוימים בעיר.

14:08 > כ-70 מטוסים אמורים להגיע היום לידי אוקראינה מפולין, בולגריה וסלובקיה. ברוסיה מאיימים: מי שיעזור לאוקראינה בנשק קטלני ישלם מחיר כבד.

היועץ לנשיא אוקראינה, אולקסי ארסטוביץ' אמר כי הכוחות הרוסיים מנסים להטיל מצור על קייב וחארקוב, העיר השנייה בגודלה באוקראינה. כוחות רוסים ירו ארטילריה לעבר קייב, חרקוב ומריופול במהלך הלילה בזמן שהצד האוקראיני הפיל מטוסים צבאיים רוסיים מסביב לבירה, אמר ארסטוביץ' בתדרוך בטלוויזיה.

שר החוץ של אוקראינה דמיטרו קולבה אמר, כי: "תקיפות טילים רוסיים ברבריים על כיכר החירות המרכזית ורובעי המגורים של חרקוב הם פשע", אמר קולבה. "פוטין לא מסוגל לפרק את אוקראינה. הוא מבצע יותר פשעי מלחמה מתוך זעם, רוצח אזרחים חפים מפשע", הוסיף, לפני שקרא למדינות אחרות "לבודד את רוסיה באופן מלא".

יותר מ-660,000 בני אדם, בעיקר נשים וילדים, נמלטו מאוקראינה למדינות שכנות מאז פלשת רוסיה, כך מסרה סוכנות הפליטים של האו"ם (UNHCR). דוברת נציבות האו"ם אמרה בתדרוך לעיתונאים בעיר ז'נבה שבשוויץ כי ישנם דיווחים על אנשים הממתינים עד 60 שעות כדי להיכנס לפולין, בעוד התורים בגבול רומניה הם באורך של עד 20 ק"מ.

מלחמת אוקראינה רוסיה עדכונים שוטפים בלארוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד