ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
גדול הדור נשבע שזה שקר

נחשף: האם ה"חפץ חיים" היה סנדק של שמעון פרס

בספר חדש 'חמודי אבי עזרי' שיצא לאור על ידי הגר"י זילברשטיין, חבר מועצת גדולי התורה על הוראות מרן הרב שך זצ"ל, מתפרסם סיפור על שמעון פרס שסיפר כי החפץ חיים היה סנדק בברית שלו | ומה הגיב על כך מרן הרב שך?

נחשף: האם ה"חפץ חיים" היה סנדק של שמעון פרס
שמעון פרס צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

רבים הם הספרים שיצאו לאור מהגאון רבי יצחק זילברשטיין, המרא דאתרא של שכונת רמת אלחנן בבני ברק וחבר מועצת גדולי התורה, אך הפעם מדובר בספר חדש בו הרב זילברשטיין מביא עובדות ומקורות להוראות ופסקי הלכה של מרן ראש הישיבה הגראמ"מ שך זצ"ל, מנהיג היהדות החרדית בדורות האחרונים.  

בספר החדש הנקרא בשם 'חמודי אבי עזרי' שיצא לאור על ידי הגר"י זילברשטיין, שאת הדברים מסר לו נכדו של הרב שך הרה"ג רבי אשר ברגמן, מתפרסם סיפור מדהים שעוסק בהקשר של נשיא המדינה המנוח, שמעון פרס ומרן בעל ה'חפץ חיים' זי"ע.  

הגר"י זילברשטיין מביא בספר סיפור מנכדו שסיפר כשהלכתי עם מרן הרב שך לנחם אצל שלוחא דרבנן חה"כ לשעבר הרב אברהם יוסף (מוניה) שפירא ז"ל סיפר שפירא למרן הרב שך שהרגע היה כאן אחד מראשי הציונים (שמעון פרס מ.ו.) וסיפר ש'החפץ חיים' היה סנדק שלו, כששמע זאת מרן הרב שך קפץ ואמר אני יכול להישבע שזה שקר. כי לא ייתכן שמרן ה'חפץ חיים' היה סנדק אצלו ויצא כזה בן אדם, והוסיף הרב שך כנראה שהוא חלם על זה.

בספר שואל הרב זילברשטיין איך מרן הרב שך היה כל נחרץ שבוודאי החפץ חיים לא היה הסנדק שלו והיכן המקור שלסנדקאות יש משקל? האם רואים את זה על יראת השמים של התינוק?

ומביא הגר"י זיבלרשטיין בשם הרמ"א שיש לאדם לחזור ולהדר אחר מוהל ובעל ברית היותר טוב וצדיק, והוסיף הלבוש שהטעם שיכוונו במילתו כוונה מובחרת ומעולה ויגרום שגם הילד יהיה כמותם וכתב בספר דרכי חיים ושלום יש להדר אחר סנדק המחזיק הילד על ברכיו בעת המילה היותר טוב וצדיק. 

אבל צריך ביאור איך היה הרב שך כל כך נחרץ שהחפץ חיים לא היה סנדק אולי החפץ חיים היה הסנדק אבל מישהו אחר קלקל? אלא יש לומר כי בכדי שיהיה מראשי הממרידים נגד ישראל ונגד תורתו, והחפץ חיים היה סנדק ובנוסף לכך בשעת הברכות כשבירכו את התינוק אמרו ישמח האב ביוצאי חלציו ותגל אימו בפרי בטנה זה הקטן גדול יהיה, ועל כל הברכות אלו השיב החפץ חיים אמן לא ייתכן שיצא אדם כזה שחוטא ומחטיא את הרבים ולכן היה כל כל נחרץ שזה לא יכול להיות.

הספר שמכה גלים עם צאתו לאור זכה להסכמה נדירה משר התורה הגר"ח קנייבסקי שכתב: "כאשר גיסי הגאון הגדול רבי יצחק זילברשטיין שליט"א כתב ספר על תורת מורי ורבי רבינו הגדול מרן הגרא"מ שך זצוק"ל אשר נמסר לו על ידי נכדו ידידי ומקורבי הרה"ג רבי אשר ברגמן שליט"א הליכותיו והנהגותיו של מו"ר הגה"צ מרן הגרא"מ שך זצוק"ל הם דברי אלוקים חיים". 

שמעון פרס החפץ חיים הרב שך הרב יצחק זילברשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד