ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
מלחמה באירופה

"ילדים תשושים" לא מחכים לרשויות בישראל, טיסה פרטית יוצאת לדרך

קרבות הדמים באוקראינה ממשיכים, ואחרי שהצליח להוציא אלפי יהודים מאוקראינה לקישינב בירת מולדובה, הרב משה אסמן, שליח חב"ד ורבה הראשי של אוקראינה, יוציא הערב (שלישי) טיסת חילוץ באופן עצמאי, בעלות של 70,000 דולר, כדי להביא את כל המחולצים לישראל

"ילדים תשושים" לא מחכים לרשויות בישראל, טיסה פרטית יוצאת לדרך
נשיא אוקראינה זלנסקי עם הרב אסמן צילום: באדיבות המצלם

הרב אסמן שמארגן טיסת חילוץ לישראל באופן פרטי, מסביר כי גם שהייה ממושכת של הנמלטים בגבולות היא מסוכנת, ומביאה הרבה בעיות ומעשי ביזה ולכן המקום הבטוח ביותר עכשיו עבור היהודים הוא ישראל. "ילדים ונשים פה עייפים ותשושים בתנאים קשים אחרי שעות של לחץ נפשי אדיר. אנחנו צריכים להביא אותם לישראל כמה שיותר מהר, לסביבה נעימה ותומכת", אומר הרב שמואל אסמן, בנו של הרב הראשי לאוקראינה שמנהל את מבצע החילוץ המורכב.

לדבריו: "אנחנו מרגישים את התפילות והחום שהציבור הישראלי נותן לנו בשעה הקשה הזאת, אך כדי להוציא עוד משפחות וחברים שלנו לישראל - אנו נדרשים להפעיל משאבים רבים באוקראינה, כולל אבטחה צמודה ורכישת מזון ואפילו תרופות שהמחיר שלהן כעת גבוה הרבה יותר בגלל שרוב החנויות סגורות. לכן כל עזרה כלכלית ומוראלית יכולה להציל חיים".

כזכור, מאז פרוץ המלחמה באוקראינה, הפעיל הרב אסמן מערך אירוח ענק בכפר הפליטים "אנטבקה" שהעניק לינה ואוכל לאלפי יהודים שנסו מבתיהם בעקבות ההפגזות. גם עתה נמצאים במקום כ-500 איש. "ניתן לסייע להצלת יהודי אוקראינה על ידי התקשרות למוקד החירום שלנו בטלפון *3770. מחמם את הלב לראות את העזרה והסיוע מכל העולם. אנחנו זקוקים לכם", הוא מוסיף.

מלחמת אוקראינה רוסיה הרב משה אסמן חב"ד חילוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד