י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סוף הקורונה

הכנסת הסירה את תקנות החירום ועברה למצב בריאותי מיוחד

לראשונה מפרוץ הקורונה ועדת החוקה אישרה מעבר ל"מצב בריאותי מיוחד" במקום "מצב חירום בשל הקורונה" למשך שלושת החודשים הבאים

הכנסת הסירה את תקנות החירום ועברה למצב בריאותי מיוחד
ח"כ גלעד קריב צילום: דוברות הכנסת, דני שם-טוב

ועדת החוקה בראשות חבר הכנסת גלעד קריב אישרה היום (שלישי) את סיום מצב חירום הקורונה בו שהתה ישראל כמעט שנתיים, ומעבר ל"מצב בריאותי מיוחד". תוקף ההכרזה - שלושה חודשים מה-2.3 עד ה-2.6.

יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב אמר: "אנחנו עוסקים היום, ברגע משמעותי, חשוב ודרמטי. כך מסתיימת תקופה של כמעט שנה ותשעה חודשים של מצב חירום. לא טוב למדינה דמוקרטית להתנהל תחת מצב חירום. עיקר ההבדל יהיה בדרך הפיקוח הפרלמנטרי על התקנות שתתקין הממשלה במסגרת ההתמודדות עם נגיף הקורונה."

ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, במשרד הבריאות אמרה בדיון: "אנחנו עדיין במצב של פנדמיה בעולם, עם וריאנטים שממשיכים להתפתח, כמו BA2 ויש לנו כבר 2000 איש איתו בארץ. אנחנו מתארים לעצמנו שהמגפה הולכת ויורדת, הגל הולך ודועך אבל הסיכונים לבריאות הציבור מעולם לא נפסקו. לא נוכל לחיות עם הקורונה, ללא הכרזה על מצב בריאותי מיוחד. עלינו לשמור".

פרופ' אלרעי-פרייס סירבה לומר כי הקורונה מאחורינו, "עדיין יש סיכון לבריאות הציבור במידה וייכנסו וריאנטים שאנחנו לא רוצים. בעולם יש אומיקרון, יש מקומות עם גל שממשיך עם BA2. אנחנו ממשיכים לעקוב אחרי עוד מוטציות. גם אם הגל דועך, המגיפה עוד לא מאחורינו״.

משמעות השינוי הוא שבמצב בריאותי מיוחד לא תוכל הממשלה להתקין תקנות סגר, תקנות החלות במדינה כולה וקובעות למשל סגירת אולמות אירועים, מסעדות, חנויות ועוד. כמו כן, לא תוכל להתקין תקנות הגבלת נוסעים ברכב או הגבלת התקהלות במרחב הפרטי או הציבורי של פחות מ-50 אנשים במבנה ו-300 בשטח פתוח.

בנוסף, תקנות הקובעות הגבלות כניסה לישראל של אזרחים ובעלי רישיון לישיבת קבע או איסור כללי של יציאה מישראל לכל המדינות (סגירת שמים).

קורונה ועדת החוקה גלעד קריב שרון אלרעי פרייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד