כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"אסור לו להיכנס לביהכנ"ס"

הדיין הבכיר בחוות דעת הלכתית נגד הכיפה של בנט

אב"ד חיפה לשעבר, הדיין הרב גדליה אקסלרוד, שיגר מכתב מחאה חריף בו תקף את ראש הממשלה בנט והביא חוות דעת הלכתית לפיה לבנט אסור עם הכיפה שלו להיכנס לבית הכנסת ולהצטרף למניין

הדיין הבכיר בחוות דעת הלכתית נגד הכיפה של בנט
נפתלי בנט צילום: איתי בית און, לע"מ

על רקע פגישתו של ראש הממשלה נפתלי בנט עם ראשי ארגוני הרפורמים והקונסרבטיבים, אב"ד חיפה לשעבר, הדיין הבכיר הרב גדליהו אקסלרוד, שיגר מכתב מחאה חריף שנחשף ב'בחדרי חרדים' לראשונה ובו חוות דעת הלכתית בנוגע לכיפה אותה חובש ראש הממשלה בנט.

"הובא לידיעתי כי נפגש ראש הממשלה מר נפתלי בנט עם קבוצת "רבנים" ו"רבניות" רפורמים ואמר להם שמגיעה להם האפשרות להתפלל בכותל המערבי תפלה מעורבת. והריני להגיב בזה: מי שמך? האם אתה בעל הבית על הכותל המערבי המקודש ששכינה לא זזה ממנו לעולם?", תוקף הדיין

הוא מוסיף במכתבו: "הרי הרפורמים לא מאמינים בתורת ה' ובקדושת הכותל המערבי ואתה מציע להם לצחק בתערובת אנשים ונשים ולעשות צחוק מהמקום שלא זזה ממנו שכינה".

בהמשך תוקף הרב אקסלרוד את ראש הממשלה הדתי הראשון, מי שהציג עצמו כ'ראש הממשלה חובש הכיפה הראשון במדינה': "אתה עצמך הצהרת שזרקת את הכיפה שלך מראשך בימי בחרותך וחבשת אותה בחזרה לא מסיבה דתית אלא לעודד את ה"סרוגים" שהיו נרדפים אחרי רצח רבין".

הדיין פוסק בנוגע לכיפה של ראש הממשלה: "יש לי עוד הערה על פי הלכה, גם היום הכיפה שלך אין לה דין של כיסוי ראש, כי ראשך מגולה והכיפה שלך היא במורד הראש ובאופן כזה אסור להתפלל ולא לעלות לתורה ולא להיכנס לבית כנסת".

נפתלי בנט הרב גדליה אקסלרוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד