ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הבריחה הגדולה

הקהילה היהודית בברלין קולטת נמלטים מאוקראינה

במרכז היהודי בברלין קלטו כבר מספר משפחות יהודיות, הוכנו מאות מארזי מזון בסיסיים לנמלטים היהודיים, רבה של ברלין, נפגש עם צמרת הממשלה וביקש שיסייעו במערך קליטה מסודר

הקהילה היהודית בברלין קולטת נמלטים מאוקראינה
מאות מארזי מזון בסיסיים לנמלטים היהודים צילום: באדיבות המצלם

רבבות פליטים מכל רחבי אוקראינה נמלטים ביממות האחרונות מהשטח הבוער של המדינה, לעבר המדינות השונות החולקות עמה גבול משותף. בין הפליטים יהודים רבים מערי אוקראינה, שנמלטים עם בני משפחותיהם.

גרמניה היא אחת המדינות אליה נמלטים הפליטים. בשעות האחרונות נקלטו בשערי הקהילה בברלין שתי משפחות יהודיות שנמלטו מאוקראינה, אחת מהן מהעיר לבוב.

בני המשפחות התקבלו בזרועות פתוחות על ידי רב העיר ושליח חב"ד, הרב יהודה טייכטל. "המשפחות לא הפסיקו להודות להשם על נס ההצלה שלהם", מספר הרב טייכטל, "התחושות לא פשוטות, המצב לא קל בכלל, אבל העיקר שהמשפחות הצליחו להגיע למקום מבטחים ולהתאושש אצלנו".

המשפחות היהודיות הראשונות שהתקבלו בקהילה היהודית בברלין, הם כמובן סנונית ראשונה בגל הפליטים, ובחלקם יהודים, הצפוי במדינות אירופה. בתוך כך, במרכז היהודי הכינו מאות ערכות מזון בסיסי לנמלטים היהודיים שבאים בשעריה של מדינת גרמניה. במהלך היממה האחרונה פעלו מתנדבים להכנת הערכות.

במהלך היום נערכה פגישה מיוחדת בין הרב טייכטל לגורמי ממשלה בכירים בגרמניה, במהלכה דיבר הרב על הצורך בהענקת מסגרת מיוחדת לפליטים היהודיים שצפויים להגיע לגרמניה בימים הקרובים. הרב הציע את שירותי הקהילה היהודית, במתן עזרה, אירוח ותעסוקה, בחיים החדשים של הפליטים היהודיים. "גורמי הממשל נענו בחיוב והורו לצוות משרדם לעמוד איתנו בקשר", הוסיף הרב לספר.

ברלין גרמניה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד