כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"זה מטומטם במיוחד"

מתקפה על לפיד: "מי שיודע מי פגע, שיתקשר לחדר המצב"

עיתונאים ואנשי תקשורת לועגים על לפיד שגינה "את הפגיעה" במרכז הנצחת השואה בבאבי יאר, ללא ציון המילה "רוסיה" | "מי שיודע מי פגע בבית הקברות, נא להתקשר לחדר המצב של משרד החוץ בטלפון 02-5303155"

מתקפה על לפיד: "מי שיודע מי פגע, שיתקשר לחדר המצב"
יאיר לפיד צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

עיתונאים ואנשי תקשורת תוקפים ולועגים הערב (שלישי) על שר החוץ יאיר לפיד שפרסם הודעת גינוי "מאופקת" נגד המתקפה הרוסית על מגדל הטלוויזיה בקייב שגרמה נזק למרכז הנצחת השואה בבאבי יאר הנמצא בסמיכות למגדל, מקום בו נרצחו ונקברו בקבר אחים למעלה כ-50 אלף יהודים.

לפיד לא הזכיר את המילה "רוסיה" אלא גינה "את הפגיעה". מה שגרם לזעם בקרב רבים שראו זאת כהתעלמות בוטה מדי לנוכח פגיעה באתר יהודי שמנציח ימים אפלים בהיסטוריה.

ברק רביד, הכתב המדיני של 'וואלה', כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מי שיודע מי פגע בבית הקברות, נא להתקשר לחדר המצב של משרד החוץ בטלפון 02-5303155".

שאול אמסטרדמסקי, ראש הדסק הכלכלי בתאגיד השידור הישראלי, הוסיף: "‏‎הכול מטומטם אבל זה מטומטם במיוחד".

נדב איל, עיתונאי ב'ווינט', השיב לרביד: "‏‎אולי החייזרים של ליברמן, נו אלה שהוא אמר ושכנע פה את הצמרת המדינית שינחתו לפני שרוסיה תפלוש. אולי זה הם".

כזכור, שר החוץ יאיר לפיד גינה מוקדם יותר הערב את המתקפה הרוסית על מגדל הטלוויזיה בקייב שגרמה נזק למרכז הנצחת השואה בבאבי יאר הנמצא בסמיכות למגדל, מקום בו נרצחו ונקברו בקבר אחים למעלה מ-50 אלף יהודים.

לפיד הקפיד לא להזכיר את המילה "רוסיה" והסתפק בלגנות "את הפגיעה" ללא ציון זהות הפוגע. "אנו מגנים את הפגיעה בבית הקברות היהודי הסמוך לאתר ההנצחה המציין את שואת יהודי קייב ורצח העם היהודי בבאבי יאר. אנו קוראים לשמור ולכבד את קדושת האתר", מסר לפיד.

ממשרד החוץ נמסר כי בהנחיית שר החוץ לפיד עומד השגריר בקייב בקשר עם הנהלת האתר ובהמשך כשיתאפשר נסייע לתיקון הנזק.

"אנו ממשיכים לעקוב אחרי האירועים ומביעים את צערנו על הפגיעה בחיי אדם", לשון ההודעה.

יאיר לפיד באבי יאר מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד