א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

סוף האיחוד: 'הליכוד' תתפצל מ'ישראל ביתנו'

סופו של האיחוד הכושל: סיעת 'הליכוד' וסיעת 'ישראל ביתנו' עומדות להתפצל לסיעות נפרדות • התיקים: יעלון לביטחון, סער במשרד הפנים • ארדן בתיק התקשורת והגנת העורף

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



לאחר שיתוף פעולה ואיחוד מאז הבחירות, מאשרים הערב (א), גורמים בתנועת 'ישראל ביתנו' שהסיעה עומדת להתפצל מהליכוד. כך מדווח ערוץ 10.

יומיים אחרי חתימת ההסכמים הקואליציוניים, יומיים לפני השבעת הממשלה: 50 % מהציבור בישראל אינם מרוצים מהממשלה הבאה. סקר שפורסם הבוקר (ראשון) בערוץ 10 מעלה כי רק 39% מרוצים מהממשלה, 11% השיבו כי יחסם להרכב הממשלה הוא "ככה ככה", ו-50%, כאמור, אינם מרוצים.

הצמד לפיד-בנט נתפסים כמנצחים בסאגת המשא ומתן שהתנהל בשבועות האחרונים. לפיד מוביל עם 26%, בנט עם 20%, ודווקא ראש הממשלה נתפס כחלש – רק 15% רואים בו מנצח.

אילו הבחירות היו נערכות היום מפלגת "יש עתיד" הייתה מחזקת את כוחה וזוכה ב-25 מנדטים. העבודה יורדת ל-11. מפלגת השלטון שומרת על כוחה, כך גם המפלגות החרדיות – ש"ס ויהדות התורה, ומפלגת הבית היהודי.

מפילוח הרכב הממשלה החדשה עולה כי הגיל הממוצע של השרים הוא 57. השר המבוגר יהיה השר עוזי לנדאו (70), והצעיר ביותר הוא יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט (41). מתוך 21 שרי הממשלה (לא כולל נתניהו) רק שלשה מתוכם הם ממוצא מזרחי ורק ארבע נשים.

בהתייחס למיעוט הנשים ברשימה, אמרה ח"כ מירב מיכאלי ממפלגת העבודה, בשיחה עם העיתונאית נחמה דואק, באירוע בחולון: "נתניהו, לפיד ובנט - שלושה גברים לבנים, קפיטליסטים, עשירים מאוד, שרואים את העולם אותו דבר. הם דומים מאוד גם בעמדות הימניות שלהם וכגוש ימין אין סיבה שנתניהו לא יקים ממשלה וינהל מדיניות ימנית. נגמור את הקשקוש עם המרכז ונראה באמת לאן ממשלה ימנית תיקח אותנו".

היום: חלוקת התיקים בתוך הליכוד

הימים הקרובים עד להשבעת הממשלה ינוצלו לחלוקת התיקים בין חברי הכנסת של מפלגת הליכוד. היום (ראשון) יוזמנו למשרדו של נתניהו חברי סיעת הליכוד, בזה אחר זה, וישמעו ממנו איזה תפקיד מיועד עבורם. ההערכות הם כי רבים מהחברים בליכוד אינם מרוצים מהתפקיד שעתידים לקבל.

ראשון המוזמנים היה ח"כ משה (בוגי) יעלון אשר עתיד לשמש כשר הביטחון בממשלה הנכנסת. לח"כ דני דנון הוצע לשמש כסגן שר הביטחון.

"בתקופה כה מכרעת לביטחון מדינת ישראל, כשמסביבנו כל האזור סוער, חשוב שבתפקיד הזה יהיה אדם עתיר נסיון כמו משה יעלון. בשמם של כל אזרחי המדינה, אני מאחל לו בהצלחה", אמר נתניהו לאחר הפגישה.

בתפקיד שר התקשורת והגנת העורף זכה גלעד ארדן, שיכהן גם בקבינט. חיים כץ ימשיך לכהן כיו"ר ועדה, ואילו אופיר אקוניס יהיה סגן שר ויתאם בין הכנסת לממשלה.

ח"כ צחי הנגבי יכהן בראשות ועדת הכנסת. הנגבי יכהן בתפקיד עד שנה וחצי מיום כינונה של הממשלה, ולאחר מכן יכהן כסגן שר במשרד ראש הממשלה.

גדעון סער, שהפסיד את משרד החינוך לטובת שי פירון מ'יש עתיד', קיבל כפיצוי את משרד הפנים.

גורמים במפלגה אומרים כי "נתניהו הותיר לליכוד רק פירורים. לא רק שהמפלגות השותפות בקואליציה לקחו את רוב התיקים הטובים, אלא שגם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הצליח להוריד את מספר שרי הליכוד לטובת מפלגתו". עוד הזהירו הגורמים כי "חברי הכנסת הסוררים של הליכוד ימררו לרה"מ את החיים כל הקדנציה".

מקורביו של ח"כ סילבן שלום הבהירו אתמול כי באם לא יקבל תפקיד משמעותי באמצעותו יוכל להשפיע בממשלה יעדיף לוותר על משרת השר ולשמש חבר כנסת בלבד.

ח"כ ציפי חוטובלי, שזכה למספר הקולות הגבוה ביותר בפריימריז מבין חברות הכנסת של הליכוד אמרה, כי מצופה מנתניהו לפעול בהתאם לתוצאות, ולמנות אותה כשרה במקומה של לימור לבנת. למרות זאת, ההערכות הן כי לבנת תוסיף לכהן כשרה.

יו"ר הכנסת היוצא, ראובן ריבלין, כועס גם הוא על הדחתו מהתפקיד. עם זאת, הבהיר ריבלין כי לא ינטוש את הליכוד.
חתימה השבעה חדשה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד