י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בעלי העסקים שנתפסו על חם

המפקחים השתעשעו: "התפספס לי - כנראה איחרתי - רק פעם בשנה"

ליקויים בעשרות אלפי שקלים התגלו בעיר רחובות והסביבה, במסגרת מבצע לאכוף את תשלומי מס הכנסה | אלו ההסברים המעניינים של בעלי העסקים שנתפסו על חם

המפקחים השתעשעו: "התפספס לי - כנראה איחרתי - רק פעם בשנה"
אילוסטרציה צילום: unsplash

התגלו ליקויים בעשרות אלפי ש"ח במסגרת מבצע ניהול ספרים שנערך על ידי פקיד שומה רחובות שהתמקד בערים רחובות, ראשון לציון, גדרה וקריית עקרון.

במסגרת המבצע הגיעו המבקרים ל-59 בתי עסק, בכלל זה עסקים שנמצאו בהם ליקויים בשנה האחרונה ועסקים שהתקבל לגביהם מידע מודיעיני. מתוך העסקים שבוקרו, נמצא כי ב-10 לא נרשמו הכנסות כנדרש.

"אני רושמת פעם בשנה", כך הסבירה בעלת חנות לחומרי בניין ברחובות למבקרי מס הכנסה שמצאו במהלך ביקורת בחנות כי העברות בנקאיות בסך 16,000 ש"ח לא נרשמו בספרי העסק.

בביקורת אחרת, אצל סוכן ביטוח עצמאי בעיר, נמצא כי העמלות שקיבל מחברות הביטוח השונות בסך 66,000 ש"ח לא נרשמו בספרי העסק, וזאת למרות שחלפו מספר שבועות מקבלת הכספים. בתגובה ענה סוכן הביטוח למבקרים כי: "רק אחרי שבוע שבועיים אני רושם, כנראה איחרתי לרשום".

בהמשך הגיעו המבקרים למוסך ברחובות, שם נמצא כי העברות בנקאיות בסך 2,100 ש"ח לא נרשמו בספרים. בתגובה ענה בעל העסק: "התפספס לי, כנראה שכחתי".

מבצע זה נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

מס הכנסה ביקורת מיסים ביקורת מס הכנסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד