ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בגלל הדרכון שנלקח בטעות

במבצע נרחב ונועז: הובא ילד חרדי להוריו בגבול פולין-אוקראינה

ילד חרדי בן 9 שנשאר לבדו באוקראינה, בעוד הוריו ואחיו הגדול שוהים בפולין, הובא לגבול במבצע נועז תחת הפגזות, שם התאחד גם עם דרכונו שאפשר לו את המעבר. אביו: "בהתחלה היה בטוח שם, אבל בהמשך המצב נהיה מסוכן, אז החלטנו להוציא אותו משם, אני כל כך מאושר"

במבצע נרחב ונועז: הובא ילד חרדי להוריו בגבול פולין-אוקראינה
הילד עם משפחתו בגבול צילום: באדיבות המצלם

דרמה בגבול אוקראינה פולין. ילד חרדי נשאר באוקראינה המופגזת כי לא יכול היה לצאת לכיוון פולין, מאחר ודרכונו היה אצל הוריו ששהו בפולין, הילד למד בתלמוד תורה בעיר לבוב שבנשיאות הרב יעקב דב בלייך. אביו שעובד כמשגיח כשרות בקראקוב בפולין, היה יחד עם האם שהגיע לפולין ילד עם בנה הגדול לפני מספר ימים.

הילד הקטן יותר נשאר עם כל התלמידים בתלמוד תורה באוקראינה, עד שהוחלט להוציאו לפולין, אך אז גילו כי אמו לקחה בטעות גם את דרכונו לפולין.

חיליק מגנוס, המחלץ המפורסם מישראל, נסע לתוך אוקראינה המופגזת, הביא את הילד אריאל דוד קולשוב בן ה-9, לגבול פולין, שם המתינה לו אמו עם הדרכון והוא יצא לפולין. נתנאל בן ה-17 אחיו הגדול של הילד, סיפר ל'בחדרי חרדים' כי הוא ואמו היו באומן, אך נאלצו לצאת משם, בגלל ההפצצות. לדבריו, המשפחה מתגוררת בברדיצ'ב, אך בזמן שנפתחה המלחמה הם שהו באומן.

נתנאל סיפר עוד כי הוא ואמו ואחותו הקטנה עזבו את העיר אומן לפולין, אך אחיו הקטן אריאל דוד עבר עם כל חבריו ללימודים בעיר לבוב שבגבול פולין, אך לבסוף בשל התגברות ההפגזות, הוא גם עזב לפולין להתאחד עם משפחתו.

אביו של הילד סיפר ל'בחדרי חרדים' כי הוא מאושר עד אין קץ, "חשבנו בתחילה שהוא יכול להישאר בלבוב עם כל התלמוד תורה, כי בהתחלה היה בטוח שם, אבל בהמשך המצב נהיה מסוכן, אז החלטנו להוציא אותו משם, אני כל כך מאושר, אני מודה לכל האנשים שפעלו לשם כך".

בגבול האוקראיני - פולני, שהו נציגים ישראלים, שם הם המתינו לנמלטים ישראלים ולקחו אותם למקום מבטחים. ישראלים רבים יצאו מהעיר לבוב לכיוון הגבול עם פולין, נציגים של חברות 'מגנוס' וחברת 'פספורט קארד' המתינו למבוטחים שלהם, וקיבלו אותם לאחר שהם נסעו שעות ארוכות. הנציגים המתינו בקורצ'ובה, כפר בתוך מחוז ירוסלב בדרום מזרח פולין, קרוב לגבול עם אוקראינה.

מספר ישראלים-חרדים שעובדים בפולין בתחום הכשרות, הסתובבו וחילקו אוכל כשר ליהודים רבים שנמלטו מאוקראינה, ולא רק, כל מי שביקש לאכול, קיבל, ללא שבדקו בציציותיו אם הוא יהודי או גוי.

הישראלים הגיעו גם לצדו השני של הגבול, בכפר מדיקה-פולין, שם נתנו להם להיכנס לאוקראינה ולחלק סנדוויצ'ים לכל מי שביקש אוכל כשר, במקום פועל ארגון הצלה ללא גבולות. המתנדבים הישראלים נתנו אוכל לסטודנטים מוסלמים ממרוקו, שנמלטו מאוקראינה, אחד מהם אמר למצלמה, שהוא הגיע מהעיר חארקוב המופגזת. גם אנשי ארגון הצלה אוקראינה בראשות שלומי רזיליו היו בגבולות אוקראינה-פולין וחילקו אוכל לפליטים הרבים.

מבצע חילוץ צוות חילוץ מלחמת אוקראינה רוסיה ילד חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד