י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שפל כלכלי חסר תקדים

בשמות בדויים: אזרחים רוסיים חוששים להפוך לצפון קוריאה

הטלת הסנקציות הכלכליות על רוסיה מורגשת היטב בכיסם של האזרחים | חלקם העניקו ראיונות וסיפרו על המשבר הגדול, התקלות בתשלום בעלייה למטרו, התוכניות לעתיד ועוד | השוק הרוסי השתגע

בשמות בדויים: אזרחים רוסיים חוששים להפוך לצפון קוריאה
כספומט צילום: pixabay

הסנקציות שהוטלו על רוסיה נועדו לבודד את המדינה וליצור בה מיתון עמוק. מנהיגי המערב מקווים שהצעדים חסרי התקדים יביאו לשינוי בחשיבה בקרמלין.

אזרחים רוסיים רגילים רואים את חסכונותיהם נמחקים, חייהם כבר נהרסו. הסנקציות נגד חלק מהבנקים הרוסיים כוללים ניתוקים מויזה ומאסטרקארד, כתוצאה מניתוק Apple Pay ו-Google Pay.

"אם הייתי יכול לעזוב את רוסיה עכשיו, הייתי עושה זאת. אבל אני לא יכול לעזוב את העבודה שלי", אומר אנדריי לרשת BBC. הוא לא יכול להרשות לעצמו לקבל משכנתא במוסקבה עכשיו אחרי שהריבית עלתה.

מיליוני רוסים כמוהו מתחילים להרגיש את ההשפעה של סנקציות כלכליות מערביות שנועדו להעניש את המדינה על פלישת אוקראינה. "אני מתכנן למצוא לקוחות חדשים בחו"ל בהקדם האפשרי ולעבור מרוסיה עם הכסף שחסכתי", אומר אזרח אחר בן 31 העובד למחייתו כמעצב תעשייתי.

"אני מפחד פה - אנשים נעצרו בגלל שהם מדברים נגד 'הקו המפלגתי'. אני מתבייש ואפילו לא הצבעתי לשלטון". כמו מרואיינים אחרים לכתבה, רשת BBC לא פרסמה את שמו המלא או את פניו מסיבות ביטחוניות. כמה שמות שונו.

דריה, בן 35, מנהל פרויקט במוסקבה, אמר שהוא לא הצליח להשתמש במטרו. "אני תמיד משלם עם הטלפון שלי אבל זה פשוט לא עבד. היו עוד כמה אנשים עם אותה בעיה. התברר שהמחסומים מופעלים על ידי בנק VTB שנמצא בסנקציות ולא יכול לקבל את Google Pay ו-Apple Pay. "הייתי צריך לקנות כרטיס מטרו במקום", אמר ל-BBC. "גם היום לא יכולתי לשלם בחנות מאותה סיבה".

"אין דולרים, אין רובלים - כלום, למעשה יש רובל אבל אני לא מעוניין בהם", אמר אנטון, שנמצא בשנות ה-20 המאוחרות לחייו ועמד בתור בכספומט במוסקבה. "אני לא יודע מה לעשות הלאה. אני חושש שאנחנו הופכים עכשיו לצפון קוריאה או לאיראן". רכישת מטבע חוץ עולה לרוסים בכ-50% יותר ממה שעלתה לפני שבוע - אם הם יכולים להשיג אותו בכלל.

בתחילת 2022 נסחר דולר אחד בכ-75 רובל ואירו ב-80. אבל המלחמה סייעה לקבוע שיאים חדשים - בשלב מסוים ביום שני עלה דולר 113 רובל ואירו, 127.

איליה שנמצא בשנות ה-30 המוקדמות לחייו, סיים זה עתה לשלם את המשכנתא שלו במוסקבה. לדבריו, הוא אינו מסוגל לעבור דירה בזמן הקרוב. "כשהתחיל המבצע בדונבאס הלכתי לכספומט ומשכתי את החסכונות שהיו לי בבנק בדולרים. עכשיו אני ממש שומר אותם מתחת לכרית. "שאר החסכונות שלי עדיין בבנקים, חצי בדולרים והשאר ברובל. אם המצב יחמיר, אני אמשוך את הכל. אני מפחד כי אני מצפה לגל של פריצות לבתים אבל זה מה שיש".

מלחמת אוקראינה רוסיה צפון קוריאה הטלת סנקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד