י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מפגן תמיכה

העולם הפנה עורף לרוסיה: מליאת האו"ם התרוקנה כשהנציג הרוסי דיבר

אתמול אמר הנציג הרוסי כי רוסיה נאלצה לפלוש לאוקראינה כדי 'לעצור מהם להשיג נשק גרעיני', במהלך תחילת נאומו כל הדיפלומטים בוועידה בז'נבה יצאו מהאולם בהפגנתיות

העולם הפנה עורף לרוסיה: מליאת האו"ם התרוקנה כשהנציג הרוסי דיבר
מועצת האו"ם צילום: unsplash

דיפלומטים ממדינות רבות כולל המובילות בריטניה, ארצות הברית וצרפת קמו ויצאו מהחדר כאשר הודעת הווידאו שהוקלטה מראש, של שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב החלה להישמע במליאה.

במהלך נאומו האשים שר החוץ את אוקראינה במלחמה וטען כי קייב ביקשה להשיג נשק גרעיני, וזאת היתה 'סכנה אמיתית' שחייבה תגובה רוסית. אבל לברוב נשא את נאומו בפני אולם כמעט ריק, לאחר שעשרות דיפלומטים יצאו במחאה על פלישת רוסיה לאוקראינה. הם עמדו במעגל מחוץ לפגישה במשך נאומו של לברוב, כשהם אוחזים בדגל אוקראינה. לברוב היה אמור להשתתף במושב באופן אישי, אך הביקור בוטל ברגע האחרון, כאשר מוסקבה זעמה על 'הסנקציות האנטי-רוסיות' שהוטלו על ידי מדינות האיחוד האירופי.

את היציאה מהמליאה הובילה שגרירת אוקראינה יבניה פילפנקו, שאמרה לקהל שהתאסף סביב הדגל האוקראיני הגדול מחוץ ללשכה: "תודה רבה על מפגן התמיכה הנפלא הזה באוקראינים שנלחמים למען עצמאותם". שגריר צרפת ג'רום בונפונט."כל פלישה מהווה הפרה של זכויות אדם, הפרות מסיביות ואובדן אזרחים, חשוב שמועצת זכויות האדם תבין שעם היציאה הזאת מהמליאה, אירופה מאוחדת עם אוקראינה ועם תושבי אוקראינה".

ההסתלקות הגיעה פחות משעה לאחר שהדיפלומטים רוקנו חדר נוסף, במטה האירופי של האו"ם בז'נבה, עם נאום נוסף של לברוב ששודר לוועידת פירוק הנשק, גוף שהוקם ב-1979 כדי לנסות לבלום את מרוץ החימוש במלחמה הקרה.

מחוץ לאותו חדר התאספו גם דיפלומטים עם דגל אוקראינה ומחאו כפיים בקול רם. את מחיאות הכפיים ניתן היה לשמוע בחדר שבו נמשך נאומו של לברוב, כשרק קומץ שגרירים ממדינות כולל תימן, סוריה, ונצואלה ותוניסיה היו שם כדי לשמוע אותו. באותה ישיבה האשים שר החוץ של אוקראינה את רוסיה בפשעי מלחמה באמצעות הפגזות על ארצו, והשגריר קרא לדיון מיוחד כדי לטפל בתוקפנות הרוסית ובנשק להשמדה המונית.

שגריר רוסיה עצרת האום מועצת האום מליאת האום מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד