כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

מעמד

מעמד

כבר בערב שבת, הובא אל המקום, על ידי ישראל רובינשטיין בעל חברת ההפקות, חלק מתוך הציוד הנדרש להפקת האירוע. אולם מכיוון שדלתותיהם של האולמות ב'ארמונות חן' היו סגורות, רובינשטיין איתר מקום מסתור על מנת להטמין בו את הציוד היקר.
במוצאי השבת, הגיע רובינשטיין למקום ונחרד להיווכח כי הציוד שערכו נאמד בעשרים אלף שקלים, נגנב בעיצומה של השבת. יתירה מזאת, המארזים החיצוניים של מערכות ההגברה והציוד נותרו במקומם, ורק התכולה הפנימית נשלפה ונגנבה. תוך זמן קצר, היה עליו לארגן ציוד חלופי, על מנת שהאירוע יוכל להתחיל במועד שנקבע.
המעמד נפתח בקריאת פרקי תהילים על ידי הגרש"י בורנשטיין.
לאחר מכן, נשאו דברים ראשי ישיבו ורבנים, בהם חברי מועצת גדולי התורה של דגל התורה, אודות חומרת המצב המרחף על עולם התורה ועל הציבור החרדי. הדוברים התמקדו בנושא שמירת הצביון החרדי בתקופת בין הזמנים, זאת בנוסף לעמל התורה שאסור להזניחו. "יש להתרחק ביותר מקיום טיולים בתקופה זו, במיוחד ממראות בלתי הולמים, מהשכרת 'צימרים' ושוטטות מיותרת ברחבי הארץ. אחינו התועים רואים בכל צעד שלנו, שאינו הולם בן תורה, חילול השם וצעד מרשיע, שעלול לשחק לרעתנו. אנא מכם התאזרו הפעם ושמרו על עצמכם ביתר שאת", הפצירו הרבנים.
הגאון רבי אליהו מן מראשי ישיבת אור ישראל וממקורבי הגר"ח קנייבסקי, הביא את דבריו של הגר"ח לאלפי המשתתפים ואמר: "הגר"ח מבקש מכם שני דברים. בקשה ראשונה היא, שמכיוון שאנו עומדים בפני תקופה של גזירות קשות, עלינו להרבות חיילים לתורה. אין ספק, שלכולם ישנה קביעת עתים לתורה בתקופת בין הזמנים. אולם בגין המצב, הרינו לבקש בזאת, כי יוסיפו קביעות נוספת על פני זו הקיימת כבר".
"בקשה נוספת, עלינו להכביר בתפילות ולבקש , כפי שאמר רבי יוחנן בן זכאי, 'תן לי יבנה וחכמיה'. ובמסגרת זו, להעתיר בתפילה על מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, שיאריך ימים על ממלכתו ויזכה להנהיגנו עד ביאת משיח צדקנו".
בסיום המעד, פתח הגר"ד סגל בשירת 'עוצו עצה ותופר' ו'אין עוד מלבדו'.
המעמד, הועבר בשידור ישיר למוקדים שונים ברחבי הארץ בשידור לוויני. עם זאת, בגין תקלות טכניות הופסק השידור במהלך האירוע, אך לבסוף הצליחו המארגנים להתגבר עליהן. לדברי מפיקי המעמד, העלות הכוללת של האירוע, (שכירת האולמות, הציוד וההקרנה) הסתכם במאה אלף שקלים.
מעמד הגראי''ל שטיינמן חיזוק תקלות שידור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד