כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

ניו ג'רזי: אלפי שקיות גניזה מתגוללות בביזיון

טונות של גניזה שנקברה שלא כחוק בעירם לייקווד וג'קסון, הוצאה ממקומה, והיא מתגוללת בביזיון • אחראי הגניזה: "אין פתרון באופק. מקבל קנס יומי של אלף דולר"

גניזה. אילוסטרציה
גניזה. אילוסטרציה

אלפי שקיות ניילון שחורות, המכילות חומרי גניזה, מתגלגלות בביזיון בשדה בניו ג'רזי. סמוך אליהם חונים כעשרה טריילרים מלאים בחומרי גניזה - שהוצאו לפני מספר חודשים מקבורתם בערים לייקווד וג'קסון, בהוראת המשרד לאיכות הסביבה.

לארי סימונס, יהודי בן 76 המתגורר בשכנות למקום, ומי שפנה לרשויות ודרש את התערבותם, מדגיש את כאבו בשל ביזיון ספרי הגניזה.

מדובר בעשרות טון גניזה שנקברו בערים לייקווד וג'קסון ללא אישורים מתאימים. בשל כך, שופט בית משפט עליון בניו ג'רזי הורה לפני מספר חודשים לרב חיים עבאדי - הממונה על הגניזה, להוציא אותה מקבורתה.

חודשים חלפו מאז, ואלפי שקיות הגניזה מתגלגלות בחורף בשלג ובגשם בשדה, והרב עבאדי טרם מצא מקום קבורה חילופי, לדבריו: "אין לי מושג כיצד לפתור את הבעיה, נכון להיום עדיין אין לי מקום קבורה". הרב עבאדי מספר גם כי הוא כבר צבר דוחו"ת עירוניים בסך של עשרות אלפי דולרים, על שלא מצא פתרון, כאשר הקנס היומי שהוא מקבל עומד על כאלף דולר.

הרב שוורץ, מארגון 'בית גניזה' הנמצא במונרו, ארגון המאושר על ידי הרשויות, ואשר בבעלותו בית עלמין מאושר לגניזה, מציע לרב עבאדי לסיים את הפרשייה במהירות המקסימלית. לדבריו, הרב עבאדי קבר את הגניזה על שטח פרטי בלייקווד, ללא אישור להקמת בית עלמין לקבורה הנדרש בארה"ב, בשל הטענה כי הדיו מהספרים הנקברים חודר למי התהום ומזיק להם.
ניילון גניזה שקיות פתרון ניו ג'רזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד