י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מבוכה לקואליציה

לאחר לילה של דיונים: בהיעדר רוב משכו את חוק הגבלת כהונות

בתום לילה ארוך ומייגע: הצעת החוק המבקשת להגביל את כהונות ראשי הממשלה, בהובלת שר המשפטים גדעון סער, נדחתה לשבוע הבא בעקבות תרגיל של האופוזיציה והגדרת ההצבעה כ'אי אימון' 

לאחר לילה של דיונים: בהיעדר רוב משכו את חוק הגבלת כהונות
מליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מאז אתמול בשעה 18:00 דנו בכנסת בהצעת החוק להגבלת כהונת ראש הממשלה, לאישור ההצעה בקריאה שנייה ושלישית, אלא שדקות קודם ההצבעה מצאו עצמם במבוכה ונאלצו לדחות את ההצבעה בשבוע.

לאחר שלב הנאומים שנמשכו כ-12 שעות, פתחו לפנות בוקר בשלב הצבעות על עשרות הסתייגויות. לחוק נדרש כל העת רוב של 61 חברי כנסת ללא קשר לאופוזיציה, משום שמדובר בחוק יסוד שמצריך תמיכה של רוב מיוחד בכנסת.

סמוך לשעה 08:00 בבוקר עזב ראש הממשלה את הכנסת לפגוש את קנצלר גרמניה שמבקר בישראל, אלא שההצבעות נמשכו והקואליציה נשענה על תמיכה של הרשימה המשותפת ששמרה על רוב של 61.

אלא שקודם ההצבעה בקריאה שלישית דרש ח"כ מיכאל מלכיאלי להפוך את ההצבעה ל'הצבעת אי אמון' מה שמאלץ את 'הרשימה המשותפת' לא לתמוך והשאיר את הקואליציה ללא רוב של 61 בהיעדרות ראש הממשלה בנט שיצא לפגוש את הקנצלר.

בעקבות כך הודיע שר המשפטים גדעון סער כי בהתאם לתקנון הוא דוחה את ההצבעה על החוק לשבוע הבא, "את תקנון הכנסת אני מכיר ולא אפשרתי שעבודה אדירה שהושקעה בחוק תרד לטמיון. בשבוע הבא נצביע על הקריאה ה-3 ובעז"ה תושלם המלאכה", צייץ השר סער.

מרכז האופוזיציה חבר הכנסת יריב לוין אמר בעקבות המבוכה "שבוע רביעי ברצף בו הממשלה נאלצת למשוך חוקים בשל היעדר רוב. בימים ההם אין ממשלה בישראל. נחליף אותם".

מליאת הכנסת הגבלת כהונת ראש ממשלה מיכאל מלכיאלי גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד