י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
משתכנעים מבן הזוג

סקר: המגזר שמוביל בתרומת כליה בישראל

87% מכלל תורמי הכליה האלטרואיסטים דרך 'מתנת חיים' הם שומרי תורה ומצוות. 93% מהתורמים נשואים וחלקם מעידים שלבעל או לאישה היה השפעה רבה על החלטתם

סקר: המגזר שמוביל בתרומת כליה בישראל
תרומת כליה צילום: צילום מסך

87% מכלל תורמי הכליה האלטרואיסטים דרך 'מתנת חיים' הם שומרי תורה ומצוות, כך על פי מחקר שנערך על ידי קבוצת סטודנטיות למנהל עסקים בקמפוס לוסטיג של המרכז האקדמי לב, במטרה להרחיב את פעילותה גם במגזר הכללי.

מחקרן של הסטודנטיות מיכל דוסטאר, רותי שוורץ וחגית דרוק – הבר מוכיח גם כי התורמים מייצגים את השכבה הסוציואקונומית הממוצעת, כאשר 63% מהם משתכרים בטווח השכר הממוצע במשק והיתר מתפלג באופן יחסית דומה בין אלו המרוויחים מעל לממוצע לבין אלו המרווחים מתחת לממוצע.

בנוסף 93% מהתורמים נשואים וחלקם מעידים שלבעל או לאישה היה השפעה רבה על החלטתם לבצע את המהלך של לתרום מגופם למען הזולת.

תרומת כליה מאדם חי נערכה לראשונה בישראל בשנת 1964, על ידי אם שתרמה לבנה החולה. דבר זה נחשב באותם ימים לפריצת דרך בעולם הרפואה בישראל. לאחר מכן עיקר התרומות נעשו מגופם של נפטרים. פריצת הדרך השנייה שנעשתה בתחום הייתה בהיבט התודעתי, עם ייסוד עמותת 'מתנת חיים' בשנת 2009 על ידי הרב אברהם ישעיהו הבר זצ"ל את עמותת 'מתנת חיים'.

הרבנית רחל הבר, המנהלת את העמותה מאז פטירתו של בעלה לפני כשנתיים ממגפת הקורונה, מודעת מהיכרותה האישית שרוב התורמים הינם שומרי תורה ומצוות. יחד עם זאת ולצד הגידול המרשים שנרשם מדי שנה במספר התורמים, ב'מתנת חיים' שואפים להגביר מודעות ולהגדיל את מספר התורמים גם מהציבור החילוני, ובוחנים דרכי פעולה שיביאו גם לגיוס חילוני בעניין.

מתנת חיים תרומת כליה ישעיהו הבר חרדים חילונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד