כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הלווין חשף

בטהרן ניסו להסתיר את הכישלון המהדהד בשיגור

על רקע הדיווחים שהסכם גרעין חדש קרוב מאוד: תקלה שהתרחשה לפני מספר ימים באתר השיגור הובילה לכישלון השיגור - ובטהרן ניסו להסתיר זאת. איראן שהופכת למעצמה אזורית בתחום הכטב"מים מנסה לפתח גם את ענף הלוויינים, על אף רצף הכישלונות

בטהרן ניסו להסתיר את הכישלון המהדהד בשיגור
אילוסטרציה צילום: unsplash

איראן ניסתה לשגר לוויין לחלל בלילה שבין שבת לראשון - ונכשלה כתוצאה מתקלה באתר השיגור, כך מתפרסם הבוקר (רביעי). האיראנים ניסו להסתיר את הכישלון, אך לפי גורמים שונים שמעורים בפרטים במקום אירע פיצוץ וניסוי השיגור בוטל.

בתמונות לוויין של חברת Maxar, שפורסמו על ידי סוכנות הידיעות AP, נראו סימני שריפה על כן השיגור בבסיס השיגור "האימאם חומייני". נזק נראה גם לרקטה שנראית בתמונה כשהיא ניצבת על כן השיגור.

בתחום הלוויינים איראן נכשלה כבר בכמה שיגורים. האחרון שבהם היה בדצמבר האחרון, אז הודה דובר משרד ההגנה האיראני כי הלוויין ששוגר לא הצליח להיכנס למסלול סביב כדור הארץ. הפעם הלוויין שוגר על רקע דיווחים שהסכם גרעין חדש קרוב מאוד, בזמן שהמערב מתמקד במלחמה באוקראינה ובסיוע למדינה שאליה פלש צבא רוסיה.

הפרשן הצבאי יוסי יהושע מסביר כי מדובר בהתפתחות מעניינת מאוד במרחב: איראן מנסה, במקביל לשיחות הגרעין, להתעצם בשני תחומים במקביל - כטב"מים ולוויינים. בתחום כלי הטיס הבלתי מאוישים הפכה איראן למעצמה אזורית ומפגינה ביצועים מרשימים באופן יחסי.

שיגור לוויין איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד